czwartek, 30 września 2010

Pocenie się rąk.


Druga sprawa dotyczy pocenia się rąk. Moja koleżanka ma z tym dość duży problem w sytuacjach stresowych. Pija pokrzywę. Co może jeszcze zrobić aby ręce tak jej się nie pociły? Czy istnieją jakieś leki zapobiegające temu?
~Fiona

 
Kochana Fiono!
Pocenie się rak jest nieprzyjemne, krępujące i każda z nas zgodzi się z twierdzeniem, że przywitanie się z osobą, która ma taki problem, jest po prostu niekomfortowe. Jak słusznie wspomniałaś, Twoja koleżanka ma z tym problem w sytuacjach stresowych; zgadza się. Potliwość dłoni nasila się pod wpływem zdenerwowania i innych czynników psychicznych. Ma to związek najczęściej z naszym układem nerwowym. Jest kilka sposobów na profilaktykę i leczenie nadmiernej potliwości dłoni. Jednym z nich jest po prostu nie denerwować się, a gdy wiemy, że może mieć miejsce sytuacja, która wywoła u nas stres; powinniśmy się to tego psychicznie przygotować. Wiem, że wcale nie jest to łatwe! Ja, mówiąc szczerze, denerwowałam się często, gdy dzwoniłam do kogoś, kogo dobrze nie znałam lub np. do nauczyciela. Nadal nie raz, nie dwa mam obawy, że ktoś inny odbierze, a mi zabraknie przysłowiowego „języka w gębie”, chociaż do osób małomównych to ja definitywnie nie należę! Ale bez umiejętności porozumiewania się przez telefon w życiu ani rusz! I tak tez sobie za każdym razem tłumaczyłam. Powracając do niwelowania nadmiernej potliwości dłoni, znalazłam produkt, który jest „środkiem leczniczym i profilaktycznym przeciw poceniu się rąk, działa poprzez zahamowanie czynności gruczołów potowych”. Stosuje się go na noc, kładąc grubą warstwę na dłonie i nakładając na nie następnie luźne, najlepiej bawełniane rękawiczki. Rano należy dokładnie umyć ręce. Słyszałam naprawdę pozytywne opinie na jego temat, ale spotkałam się również ze zdaniem jednej z forumowiczek, że po jego stosowaniu ma suchą skórę na dłoniach. Jeśli tak się dzieje, uważam, że trzeba wówczas dodatkowo nawilżać ręce i tyle. A ten magiczny środek to Antidral. Trzeci sposób znalazłam na jednym z forów. Jest to porada aromaterapeuty „Na nadmierną potliwość polecam mieszankę złożoną z 3 kropli olejku bergamotowego, 2 kropli olejku cyprysowego oraz jako olejki uzupełniające do wyboru: olejek cedrowy,cytrynowy, drzewa herbacianego, geraniowy, hyzopowy, jałowcowy, lawendowy,paczulowy, tymiankowy, slangowy - mieszanka może być zastosowana do kąpieli, do okładów lub do masażu (w tym ostatnim przypadku musi być dodana do oleju przeznaczonego do masażu)”. Jeśli poprzednie metody nie podziałają, czemu nie spróbować?! Jeśli już żadną drogą nie pozbędzie się Twoja koleżanka tego problemu, zalecałabym wybrać się do lekarza, ponieważ może mieć to również związek z hormonamialbo nerwicą.
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam,
pozdrawiam,
BallerinaGirl

BallerinaGirl (21:31)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x