sobota, 16 lutego 2008

Siwe włosy.


Cześć dziewczyny, mam problem z włosami.A więc mam 18 lat i ciemne włosy, ale zauważyłam u siebie już pierwsze siwe włosy, pozbawione zupełnie koloru. Przy ciemnych włosach to bardzo widać i zastanawiam się czy jest to kwestia odżywiania się, genów, czy czegokolwiek innego, np. jakiejś choroby? Czy powinnam iść do lekarza? Czy to normalne, że część dziewczyn tak ma? Słyszałam o przypadkach, w których dziewczyna na studiach była już całkowicie siwa, ja tak nie chcę!



~zaniepokojona



Droga zaniepokojona.
Zacznijmy od tego, że kolor włosom nadaje melanina. W pewnym wieku komórki tracą zdolność do jej produkowania, przez co włosy stają się bezbarwne. Nie mamy jednak na to wpływu. Jak większość rzeczy jest to zależne od naszych genów. Nie da się cofnąć lub zatrzymać procesu siwienia. Istnieją preparaty, które mają za zadanie z powrotem nadać włosom barwę, Znalazłam tylko jeden dość dobry odsiwiacz:

Schwarzkopf Re-Nature Dunkel:
,,Proces zmiany koloru trwa 2 do 3 dni od momentu zastosowania preparatu. Po 2-3 dniach kolor przestaje się zmieniać. Jeżeli chcemy kontynuować proces powrotu do dawnego odcienia, preparat należy zastosować ponownie po 5 dniach przerwy.”
Jednak jest dość drogi: 150ml ok. 40zł (czyli 6 aplikacji, jeżeli włosy są długie). Nie jest również pewne jak włosy na to zareagują, mogą nie powrócić do dawnego odcienia.

Innym sposobem jest po prostu częste farbowanie. Lecz jak wiadomo włosy się przez to szybko niszczą. Dodatkowo dochodzą koszty farbowania.

Niektórzy stosują bardziej domowe sposoby:
*wcieranie we włosy olejku kokosowego
*jedzenie sezamu (sezamków)
*napar z orzecha włoskiego (garść orzechów zalać połową litra wody i po odcedzeniu płukać, przyciemnia włosy, po długim stosowaniu pokrywa siwiznę)
*domowa płukanka z kory dębu lub szałwii (dostępne w aptece)

Jednak jak wiadomo: domowe sposoby na jednych działają na innych nie. W pierwszej kolejności radziłabym użyć powyższej płukanki. Najlepiej byłoby gdybyś zrezygnowała z odsiwiaczy i farbowania. Jak już wspomniałam włosy są później zniszczone, szczególnie, że włosy szare są bardziej delikatne.

Pozdrawiam
Oui.
Oui. (10:56)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x