czwartek, 12 czerwca 2008

Zdrowe odżywianie.


 hej, moje bmi jest prawidłowe (miałabym kg mniej a bym miała niedowage xDD0) ale chciałam zacząć się zdrowo odzywiac - bez słodyczy,pepsi itp. ;/ mam kilka rzeczy które mnie motywują.. ale z przestrzeganiem tych zasad nie idzie mi za dobrze. na razie tylko odpusciłam sobie chipsy xD heelp. 

~nina 


 Droga Nino!
Gratuluję chęci wprowadzenia w życie zasad zdrowego odżywiania. Jednak same dobre chęci nie wystarczą. Podam Ci kilka dobrych zasad, które warto przestrzegać:
  • Ograniczenie w swojej codziennej diecie ilości spożywanych słodyczy. Nie musisz od razu przestać jeść cukierków, czy czekoladek. Stopniowo ograniczaj ich spożycie, a w końcu sama zauważysz, że już ich nie potrzebujesz w dużych ilościach. To może być trudne, jednak naprawdę warto.
  • Jedz więcej warzyw i owoców. Sama możesz wybrać, które owoce, czy warzywa lubisz i je jeść. Zawierają one mnóstwo witamin i są pyszne.
  • Pij dużo napojów. Zastąp szkodliwe dla organizmu: colę i pepsi wodą mineralną lub niesłodzonym sokiem. Człowiek codziennie powinien wypijać co najmniej 2 litry płynów.
  • Spożywaj 4-5 posiłków dziennie. Starać się regularnie jeść. Nie należy najadać się do syta, a zaspokajać głód. Jeśli przerwy między posiłkami są zbyt długie, można zjeść coś niskokalorycznego np.: jabłko, jogurt naturalny lub wypić wodę. Podjadanie między posiłkami to dodatkowe, niepotrzebne kalorie.
  • Ogranicz tłuszcze. Tłuszcze zwierzęce podnoszą poziom cholesterolu w surowicy i zwiększają krzepliwość krwi. Przygotowując mięso do spożycia, zalecane jest oddzielenie widocznego tłuszczu. Spośród różnych technik kulinarnych godne polecenia jest gotowanie i pieczenie bez tłuszczu (na ruszcie). Smarując pieczywo masłem, smaruj cienką warstwą.
  • Ostatni posiłek jedz 2 godziny przed snem. Daj swojemu organizmowi czas na strawienie pokarmu, aby w czasie snu mógł odpocząć i zregenerować siły.
  • Spędzaj dużo czasu na świeżym powietrzu. Po obiedzie zamiast położyć się przed telewizorem idź na spacer. Spalisz zbędne kalorie i zregenerujesz swoje siły ;)                 
     Oczywiście jest jeszcze dużo więcej zasad zdrowego odżywiania. Przytoczyłam te , moim zdaniem, najważniejsze. Pamiętaj, że zdrowe odżywianie wymaga wiele silnej woli i chęci. Jeśli naprawdę będziesz chciała, to Ci się z pewnością uda.
Pozdrawiam,
Mycha.
Mycha (21:17)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x