sobota, 14 lutego 2009

Pokój w stylu śródziemnomorskim.


Droga załogo! Mam taką sprawę.. będę mieć malowany pokój na żółto, z meblami raczej też nie mam problemu. 
A mój "problemik" tkwi w mojej osobie (częściowo). 
Uwielbiam robić różne rzeczy własnoręcznie, uwielbiam klimaty śródziemnomorskie i chciałabym jakoś odmienić mój pokój, by był wyjątkowy a ja żebym czuła się w nim dobrze :)
Bardzo podobała mi się notka na forum (o zielonym pokoju) i bardzo bym prosiła byście pomogły mi w podobny sposób. 
Z góry dziękuje :)
~Zegaru$



Styl śródziemnomorski to wprowadzenie do pomieszczenia koloru niebieskiego i białego, a także koloru żółtego i pomarańczowego!

Kolory biały i niebieski kojarzyć Nam się będą z wodą, natomiast żółty i pomarańczowy z piaskiem, słońcem, owocami ;)
Dobierzmy teraz dodatki.

1. Wszelkie plecionki, tak typowe dla tamtych terenów, przez luźne skojarzenia z egzotyczną przygodą pomogą stworzyć klimat wypoczynku.
Na biurku możesz umieścić wiklinowy stojaczek na kredki, długopisy i inne szkolne przybory.
Nieopodal możesz postawić pleciony talerzyk, na którym mogą znaleźć się różnego rodzaju ozdoby: kolorowy piasek, kamyczki, suszone kwiaty.
 
 
 


2.Rośliny!
 
 

Znacznie ożywią przestrzeń.
Możesz wybrać małe, ozdobne drzewka bądź większe rośliny.
Mandarynka nada pomieszczeniu odpowiedniego klimatu ;)

3. Upiększamy ścianę.
 
Jeśli znajdzie się u Ciebie pusta ściana, możesz zawiesić na niej plakat bądź obraz z fajnym motywem;)
Do Twojego pokoju polecam szczególnie coś związanego z naturą. Bardzo popularne są teraz również fototapety, tutaj mogą być z widokiem morza, plaży.

4. Czas na pościel i poszewki.
 
 

Musisz wybrać kolor, który będzie dominował w Twoim pokoju.
Możesz połączyć pomarańcz z kolorem niebieskim i bielą.
Uzyskasz ciekawy kontrast.

5. Zrób coś sama.
Jak wspomniałaś lubisz tworzyć własne rzeczy.
Pomyśl co kojarzy Ci się z tym klimatem i spróbuj wykonać ciekawe kolorowe ozdoby!


Dodatki do pokoju zawsze się znajdą;)
Jeśli znudzi Ci się plakat- zastąp go, np. tablicą korkową, która ładnie skomponuje się z kolorem ściany, a także z resztą wystroju.
Możesz kupić kolorowe doniczki :)
Wykorzystaj również najróżniejsze figurki, kojarzone z morzem - statki, muszelki, rozgwiazdy. Możesz też połączyć styl śródziemnomorski z marynarskim.
Pomysłów jest wiele!

Życzę Ci, żebyś była w 100% zadowolona z nowego wystroju.

Ina.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x