wtorek, 23 czerwca 2009

Siostra się nie akceptuje


Hej. Mam straszną prośbę żeby ukazał się mój problem, bo ja już nie daję rady i nie mogę patrzeć jak moja mama cierpi.. Mam 14 lat, moja siostra ma 16 i to właściwie o nią chodzi. Ona po prostu ma lekką nadwagę (ale teraz walczy z nią), jest strasznie niezadbana, ma kilkoro przyjaciół ale nie stara się z nimi spędzać czasu, głównie siedzi tylko przed komputerem, widać że nie akceptuje siebie i strasznie z tego powodu cierpi. Nigdy nie chce z nami na zakupy jeździć, czasem jak nadarzy się okazja to matka jej coś kupi, ale w szafie ma może z 5 koszulek (i to takie szerokie). Włosy zawsze tak samo, zero makijażu. Tu nie chodzi o to że my jej nie akceptujemy, bo ja sama uwielbiam z nią spędzać czas, ale ona się nie akceptuje! Widać to po wszystkim: sposobie dbania o siebie, sposobie chodzenia, form spotykania się ze znajomymi, wiecznie chodzi smutna albo zła itd. itp. Jak my mamy jej pomóc?! Mama chce ją zabrać do psychologa, ale ona nie chce się zgodzić.. Poradźcie jak możemy z nią o tym porozmawiać, namówić do zmian! :c 

~Smutna

  

Droga Nastolatko!

Czas porozmawiać z Twoją siostrą jak „kobieta z kobietą”. 
Wytłumacz jej, że komputer jej nie pomoże a wy ją kochacie i akceptujecie, i
chcecie jej pomóc. Jeśli sama się nie postara będziecie musieli zabrać ją do psychologa
a (z tego, co wiem) jest to spory wydatek.

Zaproponuj jej wspólne zakupy czy wyjście do kosmetyczki. 
Nie musi się zgodzić od razu. Gdy się nie zgodzi powiedz coś w stylu 
„Ok., jak nie chcesz to nie będę naciskać ale gdy tylko masz ochotę wyjść to wal : ) „
Takie wyjścia proponuj jej 2-3 razy w tygodniu. W końcu się złamie.. ;)

Rozmawiajcie z nią często, nie tylko o zmianach, ale też o planach na wakacje,
znajomych czy choćby o nowościach kinowych. Powinna wiedzieć, że nie chcecie 
od niej tylko zmiany.

Zmiany zawsze nadchodzą, nie zależnie od tego czy chcemy tego, czy nie...

Lenny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x