piątek, 17 lipca 2009

Astygmatyzm.


  chciałabym się dowiedzieć czy mam astygmatyzm, ale wizytę u okulisty mam opiero w lutym. powiem tylko, że mam krótkowzroczność na lewym -1 d. a prawym -1,25, czyli nie tak dużo, ale jednak jest. Nie rozumiem na czym polega astygmatyzm, bo wszyscy mówią, że na nieostrym widzeniu, ale hej! ja jestem przecież krótkowidzem i nie widze z daleka ostrych konturów . Dodam, ze jak pochylam głowę to niec się nie zmienuia, ale jak przymrużę oczy to jest troszkę lepiej. Chciałam, żebyście napisały jakie są charakterystyczne objawy. Bo chciałam kupić soczewki kontaktowe, ale toryczne są dużo droższe niż zwykłe ;/ 

~Julianna 


Droga Julianno!
Astygmatyzm - co to?
Astygmatyzm to wada wzroku spowodowana nieregularną krzywizną rogówki lub soczewki; wskutek astygmatyzmu pewne części oglądanego przedmiotu są odbierane wyraźnie,a inne nie.
Objawy astygmatyzmu.
  • przy oglądaniu krzyżyka astygmatyk widzi tylko jedno ramię: pionowe lub poziome ostro.
  • widzenie plamek zamiast punktów
  • nieostre widzenie konturów przedmiotów, niezależnie od odległości
  • astygmatyk proste linie widzi jako krzywe
  • po przymrużeniu oczu astygmatyk widzi lepej, ostrzej
Czy jestem astygmatykiem?
Jeśli chcesz dowiedzieć się czy jesteś astygmatykiem wykonaj w domu krótki test. Na kartce narysuj kilka prostych linii. Zapytaj kogos z otoczenia czy one rzeczywiście są proste. Jeśli jesteś astygmatykiem linie będą wydawały Ci się krzywe.
Astygmatyzm - korygacja
Astygmatyzm koryguje się używając szkieł o soczewkach cylindycznych.
Pozdrawiam,
Mycha
Mycha (22:45)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x