piątek, 31 lipca 2009

Pękają mi pięty!


Od dawna mam ból pięt, pękają bardzo głęboko. Stosowałem różne maści, kremy , nic nie pomaga. Co ja mam z tym bólem robić? Ja nie mogę chodzić, chodzę na palcach. Jest to straszne...
~Jola

 

Pękanie pięt najczęściej jest następstwem rogowacenia skóry. Zapewne Twoja skóra jest bardzo sucha/przesuszona, mało nawilżona i przez to pęka. 

Pękanie pięt może również wynikać z wielu chorób skórnych – w związku z czym zalecam wizytę u dermatologa. Najlepiej by było, by lekarz szczegółowo je obejrzał – skoro piszesz, że większość preparatów nie pomaga. 

Warto jednak zastosować w Twoim przypadku kremy do stóp o działaniu mocno zmiękczającym i nawilżającym (z własnego doświadczenia polecam kosmetyki firmy Avon do stóp). Krem należy wsmarowywać 2 razy dziennie, a w szczególności dużą ilość na noc (tuż przed zaśnięciem). Nawet proponuję nałożenie grubej warstwy kremu, zawinięcie w folię spożywczą a następnie w skarpetkę. Po nocy popękane miejsca będą zmiękczone, nie będą tak bolesne, a rowki po pęknięciach skóry - skurczą się, będą mniejsze.



Pozdrawiam, Anitt.
Anitt (14:00)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x