niedziela, 30 sierpnia 2009

Pożycza pieniądze, a potem nie oddaje!

co robic? mam lepszą koleżankę z którą noprzebywam duzo czasu i zawsze jak idziemy na zakupy to pozycza nieduzekwoty jakies 10-15 zł a potem nie oddaje ;/ buty jej oddałam bo bylyzmaowione okazly sie zamale ;/ znaczy miala mi dac kase i co ? nic;/ 
mowi ze oda a potem mowi ze nie ma kasy wisi mi z 70 zl conajmniej azawsze ma zero a jkak ma to wydaje albo caly czas mowi ze poxniej. onauwaza ze mam duzo kasy a ja ledwo moge ublagac rodzicow a 60 zl to dlamnie sporo bo mozna kilka ciuchow anwet na drobne rzecy sie przydadzaeee. nawet rpacowlam zarobilam 150 zł i sie szybko rozeszly bo jak np.z nia ejstem jkupuje loda ona ze nie ma kasy to jej biore po zlotowce isie zbiera niech bedzie bez tych glupich 10 zl ale niech te 60 odda ;/gadac sie nie da bo mowi ze odda i nic z tego jakw czesniej mowilam. ztego co wiem to nietylko ze mna tak jest .... co robic:| ? nie mabiednej rodziny czesto u niej bywam................. ;|~oszukana

  

Droga Oszukana!

Wiele z nas ma swoje kochane przyjaciółki z którymi może porozmawiać, pośmiać się i pozwierzać z najbardziej skrywanych sekretów. Jednak wśród nich możemy niestety spotkać przyjaciółki - pasożyty. Mimo tego, że bardzo je lubimy, wkurza nas jedna rzecz - ciągle biorą od nas pieniądze, ubrania, naciągają nas na wszystko a potem niestety nie oddają. Nie mogę zagwarantować, że odzyskasz swoje pieniądze, ale na pewno uda Ci się skutecznie odmawiać każdej straty.

Oto kilka sposobów na "pasożyta" ;) :

> Gdy będzie chciała abyś jej coś kupiła lub pożyczyła jakiekolwiek pieniądze (nieważne czy będzie to 100zł czy 50gr) powiedz jej, że dopóki nie odda Ci pieniędzy, które wzięła ostatnio, nie kupisz/dasz jej nic! Bądź uparta i obstawaj przy swoim, nawet gdyby przyjaciółka miała błagać Cię na kolanach albo obrażać się. Nawet gdyby rzeczywiście się obraziła, pod żadnym pozorem nie biegnij za nią i nie przepraszaj, musi sama zrozumieć swój błąd i w końcu się odezwie ;).

> Nie wiem, czy chodzicie razem do szkoły, jeśli tak, zostawiaj jej w piórniku, każdej książce i zeszycie karteczki z napisem "Przynieść (twoje imię) (kwota) na jutro!". A jeśli nie chodzicie razem do szkoły, zostawiaj podobne karteczki w każdym możliwym miejscu w jej pokoju, jej torebce lub wciśnij jej dyskretnie taką karteczkę do kieszeni. ;)

> Gdy pójdziecie na zakupy, "przypadkowo" zapomnij o swoim portfelu i naciągaj przyjaciółkę na co tylko się da. A gdy będzie się denerwować, powiedz "Ja Ci zawsze pożyczałam pieniądze, gdy tego chciałaś, więc możesz chyba raz pożyczyć i mnie!". Później oczywiście nie oddawaj jej żadnych pieniędzy. A gdy będzie chciała abyś oddała jej np. 10zł (bo taką kwotę na Ciebie np. wydała) odejmij to od 70zł, które powinna Ci oddać i powiedz "To teraz musisz oddać mi tylko 60zł!"

Na pewno sobie poradzisz ;)

Pozdrawiam,
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x