poniedziałek, 7 września 2009

Niegrzeczne wypowiedzi siostry


  

Hej, Dziewczyny! Piszę do Was, ponieważ od jakiegoś czasu dręczy mnie problem i nie wiedziałam, do kogo się zwrócić. Otóż, nie mogę wytrzymać z moją siostrą. Zawsze gdy czegoś ode mnie chce, a nie jest to przysługa na jej korzyść, coś w stylu nakryć do stołu to mówi "Nakrywaj", "Bierz to", a z resztą, nawet gdy czegoś chce dla siebie to mówi "Przynoś", "Dawaj". Niby nic takiego, ale ja ją dobrze znam i wiem, że mówi tak, aby się dowartościować, tak próbuje pokazać, że ma władzę, bo jej to daje dużo więcej niż by dawało komuś innemu. Raz jej powiedziałam "A grzeczniej się nie da?", a ona na to "Chyba cię nie będę błagać na kolanach". No super, to ja mówię, że w takim razie nie, ona wtedy leci do rodziców z tym, a oni mnie za to ochrzaniają. Próbowałam im to wytłumaczyć, ale oni nic nie rozumieją, zupełnie tak, jakby nie znali języka, w którym do nich mówię. Wątpię, żeby ją faworyzowali. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
~Angelika



Droga Angeliko!

Zawsze najgorzej jest nam, gdy jedyne osoby, które mogą nas poprzeć, nie wysłuchują naszej wersji wydarzeń, ale wyciągają własne pochopne wnioski, które najczęściej są bardzo mylne i my na tym niestety cierpimy. Myślę, że Twoi rodzice z racji tego, że Twoja siostra pierwsza przyszła do nich z problemem, pomyśleli, że jest to tylko i wyłącznie Twoja wina. Gdy kolejnym razem zdarzy się podobna sytuacja, po prostu musisz to przeczekać, nie wdawać się z rodzicami w dyskusję czy kłótnię. A potem po prostu rób swoje ;).
A teraz chyba najważniejsza rzecz, czyli sposoby na siostrę i jej wypowiedzi. Gdy będzie używała w stosunku do Ciebie zwrotów typu "Zrób to"; "Dawaj" itp. :

> Zwracaj się dokładnie w taki sam sposób do niej. Rób to bez przerwy, aż będzie miała dość i powie, abyś tego nie robiła. Powiedz wtedy "Nie przestanę, dopóki ty nie przestaniesz.". Faktycznie czekaj na moment, kiedy siostra znowu zacznie mówić do Ciebie w nieco milszy sposób, tylko pamiętaj, że nie możesz "złamać" się pierwsza ;)

> Za każdym razem, podobnie jak ona, idź z tym do rodziców. Dobrze by było, gdybyś robiła z siebie "biedną owieczkę", którą takie wypowiedzi "bardzo dotykają" i jest jej "bardzo przykro".

> Możesz także w ogóle nie wykonywać jej poleceń. Po prostu odwróć się do niej plecami i wyjdź z pokoju. Z czasem Twoja siostra zrozumie, że takim postępowaniem nic nie uzyska.

> Dobrym sposobem (chyba nawet najlepszym) będzie poprawienie kontaktów z siostrą. Dużo z nią rozmawiaj, interesuj się tym, co u niej słychać. Bo kto powiedział, że siostra nie może zostać Twoją najlepszą przyjaciółką? Wydaje mi się, że skoro siostra zwraca się do Ciebie w ten sposób, świadczy to o Waszych częstych kłótniach i nieporozumieniach. A przecież może być fajnie ;). 

Nie ma to jak mieć wspaniałą starszą siostrę. Doceń ten fakt. Inni mogą Ci tylko pozazdrościć (w tym ja) ;)

Pozdrawiam,
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x