czwartek, 22 października 2009

Groźby brata


Hej dziewczyny, mam problem :( Mam 14 lat i od pewnego czasu mój brat (17 l.) grozi mi, że mnie zabije... Ale nie tak zwyczajnie, na żarty czy coś, tylko dosłownie jak jest zły, to wyżywa się na mnie, bije mnie i wali we mnie poduszkami z całej siły, a gdy ostrzy nóż, to patrzy się na mnie i uśmiecha... Nie wiem, co robić, bo rodziców nie słucha... Pomożecie? 

~Ania

   

Moja droga!
Długo zastanawiałam się nad Twoim problemem, wybrałam się też do naszej nauczycielki WDŻu (Wiedza do życia). Łącząc obie myśli, biorę się za odpowiedź. ;)

Rodzeństwo to rodzeństwo…
Możliwe jest, że to, co robi Twój brat to tylko typowe zachowanie, dla rodzeństwa. W końcu rzadko znajdziemy brata i siostrę, braci czy siostry.. Którzy się nie kłócą. Proponuje Ci zastanowić się nad tym, co robi Twój brat. Gdy będzie Cię zaczepiał zwróć uwagę jak się w tedy zachowuje. Jeśli dalej zdaje Ci się to poważnym problemem…

Prawdziwe groźby
Powiadom rodziców! Nie zależnie od tego, czy Twój brat ich słucha, musisz powiadomić ich o tym, co dzieje się między wami. Możliwe jest, że na początku nie będą prać poważnie tego, co mówisz. Próbuj dalej, aż do skutku. Rozmawiaj z nimi, wytłumacz, co czujesz i czego od nich oczekujesz. Sądzę, że pomoc rodziców powinna starczyć, ale jeśli nawet oni nie będą mogli poradzić sobie z tą sytuacją możesz powiadomić jeszcze o tym pedagoga szkolnego.



Ważne jest, byś nie zamykała się z Tym problemem. Jeśli Twój brat zachowuje się w ten sposób (znęca się nad Tobą) jest to naprawdę poważna sprawa. O ile nie mylę się, również karalna. Pomocy szukaj aż do skutku, nikt nie może czuć się bezkarny.

Wierzę, że uda Ci się poradzić z bratem.
Lenny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x