poniedziałek, 12 października 2009

Kolczyk w wardze na 18-stkę


Mam problem z moimi rodzicami. Nie pozwalają mi na nic co dotyczy mojego wyglądu. Trochę ich rozumiem ale to przecież moja sprawa jak wyglądam. Niedługo mam osiemnastkę. Chciałam sobie zrobić prezent a mianowicie zrobić kolczyka w wardze. Wcześniej myślałam o tatuażu, dredach, warkoczykach... Tata kategorycznie odmawia bo mówi że za każdym razem jak na mnie spojrzy to ciśnienie mu do 200 podskoczy. Ogólnie to moi rodzice są tzw starej daty. Nadal mają myślenie że "za ich czasów to..." Strasznie mnie to denerwuje. Mają złe doświadczenia z moją starszą siostrą. Była trochę "trudna" w wychowaniu. Ma tatuaż, często farbowała włosy, raz nawet uciekła z domu. Rodzicie ciągle mi powtarzają że jestem "tą lepszą" córką i że myśleli że mi do głowy nie będą wpadały takie głupoty. Mówią że jak pójdę na swoje to będę mogła robić co chcę ale teraz mam się im podporządkować. Znam osobę która profesjonalnie robi kolczyki, dbając o moje zęby i dziąsła chcę zamiast kolczyka z tytanu kupić labret z PTFE, wiem jak mam zadbać o przekłute miejsce. Podeszłam poważnie do tematu - popytałam w salonach, poczytałam w necie ale do rodziców to nie dociera... Proszę Was.. Pomóżcie mi. Jak mam ich przekonać? Jakich argumentów mam użyć? 

~kaś


Droga Kasiu!

Muszę przyznać, że nad Twoim pytaniem musiałam chwilkę usiąść i pomyśleć.
Sądzę, że trzeba zacząć od początku, a początek kryje się daleko i głęboko zapomniany…

Czemu…
Czemu nie możesz mieć kolczyka? Twoja siostra go miała i była „gorszą córką”
Czemu nie możesz mieć dreadów/warkoczyków… bo to kolejna modyfikacja jaka kojarzy się Twoim rodzicom tylko z  problemami..
To znak, że czas na poważną rozmowę. Zdaje mi się, że nigdy nie rozmawialiście na temat zachowania Twojej siostry. Narodził się z tego tzw. temat „Tabu” a wszystko, co z nim może wiązać się, w jaki kolwiek sposób jest złe.

Co z kolczykiem?
Proponuję Ci na razie odłożyć myśl o kolczyku, choćby na tydzień- dwa tygodnie. Dać trochę odetchnąć sobie jak i rodzicom. W tym czasie, możesz „po ciuchu” przygotowywać prezentacje dla nich. O pielęgnacji, kolczykach, (z jakich materiałów są wykonane itp.), zagrożeniach i sposobami na walkę z nimi. Nie ma, co ukrywać jakichś faktów, lepiej przedstawić im wszystko.
Kiedy pokazać im swoje podejście do kolczyka?
Organizujecie może rodzinne wieczorki? Czas, który spędzacie razem na rozmowach, grach czy choćby oglądaniu filmu? W czasie gdy będziecie się śmiać i poczujesz naprawdę dobrą atmosferę na taką rozmowę powiedź coś w stylu „oh! Coś sobie przypomniałam, zaraz wam pokaże” i uśmiechnij się. Przyjdź z swoją prezentacją i zacznij opowiadać. Gdy będą Ci przerywać zaczekaj aż skończą i kontynuuj. Nie denerwuj się, nie podnoś głosu. Chcąc nie chcąc będą musieli Cię wysłuchać.
Możesz też na początku, bądź na końcu swojej przemowy dodać coś o dobrych ocenach i nienagannym zachowaniu.

Sądzę, że w ten sposób Twoi rodzice zobaczą, że podchodzisz do sprawy na poważnie i z głową. Mam nadzieję, że pomogłam Ci rozwiązać tę sprawę.

Lenny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x