piątek, 16 października 2009

Krytykuje mnie, a potem się obraża

Wow,świetnie piszecie dziewczyny , jestem pod wrażeniem:) Ale mam problem ....Moja najlepsza przyjaciółka jest dla mnie gorsza niż matka , ciągle na mnie krzyczy i mówi , że ciągle robię coś nie tak.Krytykuje mnie za najmniejszą rzecz i strasznie wszystkiego się czepia. Próbuje jej powiedzieć , żeby się odczepiła , ale ona od razu się obraża i się nie odzywa.Co mam zrobić?? Pomóżcie!!!! 

~Madzik

 

Kochana!

Na samym początku powinnaś poważnie się zastanowić, kto to jest prawdziwy przyjaciel. A co dopiero najlepszy. Czy prawdziwy przyjaciel krytykuje Cię za najmniejsze przewinienie, za byle co? Czy najlepszy przyjaciel obraża się na Ciebie, nie ma ochoty Cię słuchać? Wiesz na czym opiera się przyjaźń? Na wzajemnym słuchaniu. Jeżeli Twoja przyjaciółka nie potrafi spokojnie Cię wysłuchać, ale z powodu własnej, urażonej dumy się obraża, to chyba coś nie tak...
Myślę, że sama doszłaś już do jakichś wniosków, po przeczytaniu powyższych zdań ;>. Jednak jeżeli uważasz, że "tak, jesteście najlepszymi przyjaciółkami" i faktycznie łączy Was prawdziwa przyjaźń, powinnaś podjąć jakieś kroki, aby pozbyć się złych nawyków Twojej przyjaciółki w stosunku do Ciebie.
Najlepszym rozwiązaniem będzie szczera rozmowa. Wytłumacz swojej przyjaciółce, że po prostu dusisz się w tej przyjaźni. W końcu prawdziwa więź przyjaźni rozwija skrzydła, pozwala latać, coraz wyżej i wyżej, natomiast z Wami jest na odwrót. W Waszej przyjaźni Ty tylko chowasz skrzydła i staczasz się coraz niżej i niżej. Opowiedz o tym, że jedną matkę już masz, drugiej nie potrzebujesz, poproś, aby zachowywała się w stosunku do Ciebie jak prawdziwa przyjaciółka, nie jak dorosła osoba, bo na bycie dorosłą będziecie miały jeszcze dużo czasu ;). Możesz także porozmawiać z nią o wzajemnym wysłuchiwaniu się. Ty posłuchasz tego, co ona ma do powiedzenia, a potem ona tego co Ty, bez żadnego dziecinnego obrażania się. Bo tak robią malutkie przedszkolaki, które nie mają cierpliwości i niewiedzą jak reagować na pewne sytuacje. Wy jesteście jużstarsze i na pewno wiecie więcej, więc zachowujcie się doroślej ;).
Mam nadzieję, że pomogłam. Nie daj się! ;)

Pozdrawiam,
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x