poniedziałek, 26 października 2009

Uroda: Pękające naczynka na twarzy

Macie SUPEROWSKIEGO bloga, naprawde! Sama chcialabym takiego miec. Mój prodblem moze nie jest taki straszny, jak niektore a dotyczy on zimy. No bo ja mam cere mieszanom, czyli mam skóre normanlną, a nos brodę i zcoło mam tłuste, w dodatku moja skura jest dosc delikatna i od zimna pekaja mi naczynka ;/. Mozecie podac jakies kremy na zime, czy cos, aby chronily mnie pzred zimnem i zebym się nie błyszczala? Mam 13 lat

~ Bells



Droga Bells!

W przypadku bardzo wrażliwej skóry i pękania naczynek na twarzy, należy dbać o nią i chronić ją regularnym stosowaniem odpowiednich kosmetyków. Aby pozbyć się tego problemu można też stosować odpowiednie zabiegi dermatologiczne i estetyczne, ale myślę, że Twoja młoda skóra jeszcze ich nie potrzebuje.

Przede wszystkim, zalecam udać się do dermatologa. Mogę oczywiście dać Ci wskazówki, jak powinnaś pielęgnować cerę i czego unikać, podać nazwy kilku sprawdzonych kremów chroniących przed zimnem itd., ale uważam, iż sprawę naczynek trzeba skonsultować ze specjalistą. Może być to przypadłość wrodzona lub nabyta, ale w każdym przypadku należy ją zwalczyć.

Codzienna pielęgnacja skóry wrażliwej ze skłonnością do pękających naczynek.

1) Kosmetyki do skóry wrażliwej / hypoalergiczne, najlepiej nie zawierające specjalnie dużo składników, lekkie i koniecznie bezalkoholowe. Mleczka do mycia twarzy lub delikatne preparaty myjące.

2) Chroniące przed mrozem i promieniowaniem UV preparaty nawilżająco-łagodzące, np.:
- z wyciągiem z kasztanowca
- z panthenolem
- witaminą C lub E.

Większość takich kremów przeznaczonych jest dla niemowląt i dla dzieci - taka jest powszechna opinia. Nie prawda! Będą one znakomitą pielęgnacją dla każdej wrażliwej skóry.

Flos-Lek Cera Naczynkowa Krem
maseczka z suchym wyciągiem z kasztanowca
Cena: ok. 14-15 zł
Pojemność: 75 ml

"Przeznaczona do pielęgnacji każdego typu skóry z rozszerzonymi naczynkami, z tendencją do ich pękania i powstawania wybroczyn oraz ze skłonnością do rumienia."
(nokaut.pl)

ATW kosmetyki - Krem z wyciągiem z kasztanowca
Cena: 19,50 zł
Pojemność: 50 ml

"Poprawia wygląd skóry zmęczonej z widocznymi rozszerzonymi naczynkami, zapewnia uczucie jędrności, elastyczności i odpowiedniego natłuszczenia i nawilżenia. Chroni skórę wrażliwą przed niekorzystnymi warunkami środowiskowymi. Balsam może być stosowany do pielęgnacji twarzy lub ciała."
(atw.krakow.pl)

Bambino - krem pielęgnacyjny z pantenolem
Cena: 7 zł
Pojemność: 150 ml
 

Dieta dla osób ze skłonnością do pękających naczynek:

Czego nie jeść? Białego pieczywa, ciężkostrawnych, tłustych potraw, słodyczy.
Co jest zalecane? Pomarańcze, otręby przenne, soki z czarnej porzeczki, napój drożdżowy.

Co zrobić, aby nawilżona twarz się nie świeciła?

Możesz stosować krem nawilżająco-matujący (upieczesz tym sposobem dwie pieczenie na jednym ogniu, wspomagając działanie specyfików nawilżających). Taki krem jest dodatkowo zalecany do skóry mieszanej!
Jeśli nie chcesz przesadzać z ilością produktów do twarzy, a nie masz nic przeciwko makijażowi, jest wiele podkładów matujących. Ja polecam te w postaci musu.

Maybelline - Dream Matte - Mousse make-up
Cena: 30 zł

 

Pozdrawiam!
Megu;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x