niedziela, 8 listopada 2009

Ludzie mówią do mnie po nazwisku

Dopiero dzisiaj znalazłam tego bloga i musze przyznać , że to najlepszy blog jaki widziałam ;) Otóż mam pewien problem . W szkole większość osób wyzywa mnie po nazwisku . Próbowałam już to ignorować , nie pomogło . Zwracałam im uwagę , żeby tak na mnie nie mówili , nie pomogło . Próbowałam nie zwracać uwagi na to że tak na mnie mówią , ale nie daje rady . Teraz zaczął tak na mnie mówić pan od matematyki . A to jest bardzo wkurzające . Prosze pomóżcie ! 

~mis888

 

Kochana!

Przede wszystkim, nikt Cię nie wyzywa ;p. Wyzywanie polega na formułowaniu niezbyt pochlebnych słów w Twoją stronę. A Twoje nazwisko chyba takie nie jest, prawda? ;D
Myślę, że Ci wszyscy ludzie, którzy mówią do Ciebie bezpośrednio po nazwisku, nie chcą zrobić Ci na złość, ale tak się już przyzwyczaili i trudno jest im zmienić ten nawyk, nie jest to ich wina. Oczywiście mogą to zmienić, ale na pewno sama dobrze wiesz, że trudno jest oduczyć się nawyków, dlatego niektórzy nawet jeśli nie chcą, nie potrafią inaczej na Ciebie powiedzieć.
Oczywiście da się z tym walczyć! Jak?

> Uzbroić się w cierpliwość i cały czas wszystkich upominać

> Poprosić o pomoc wychowawczynię, która może zrobić na godzinie wychowawczej pogadankę na temat tego, aby nie nazywać ludzi w sposób w jaki nie chcą

> Wymyślić razem z koleżankami dla Ciebie jakąś fajną ksywkę, która odwróci uwagę innych od Twojego nazwiska

> Przyzwyczaić się 

Sprawa wymaga jednak czasu, a przede wszystkim Twojej cierpliwości! Nie możesz odpuszczać. Nikomu.
Jeśli chodzi o pana od matematyki. Podejdź do niego po lekcji lub powiedz na lekcji, gdy tylko zwróci się do Ciebie bezpośrednio po nazwisku, że nie życzysz sobie, aby tak się do Ciebie zwracał. Oczywiście zrób to bardzo grzecznie. Wyjaśnij, że próbujesz z tym walczyć, aon Ci tego nie ułatwia. Nauczyciel zapewne chciałby być taki "młodzieżowy", dlatego próbuje się jakoś przypodobać uczniom, właśnie dlatego podłapał Twoją "ksywkę".
Pamiętaj: cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość!

Pozdrawiam,
Crazy 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x