piątek, 28 maja 2010

Boję się dentysty!

Chcę was się poradzić. Otóż bardzo boje się dentysty. Mam 13 lat. W swoich zębach mam 3 lub 4 dziurki oraz próchnicę. Zawsze gdy usiądę na fotel, a stomatolog dotknie mojego zęba zaczynam płakać i uciekam. Dentystka powiedziała, że ostatnią szansą jest narkoza. Moi rodzice się jednak na to nie zgadzają. Wiem, że od nie leczonej próchnicy zęby wypadają. Moje dziurki też już zaczynają powoli szarzeć. Rodzice nawet obiecali mi już moje największe marzenie, czyli psa goldena. Tylko muszę iść do dentysty. Gdy jem jakąś potrawę czasami lekko, a czasami okropnie zaczyna mnie boleć któraś z dziurek. Moi znajomi uważają, ze nie mam poczucia humoru, gdyż nigdy się nie uśmiecham i nie śmieję, a to z powodów tych okropnych, żółtych zębów. Błagam, pomóżcie mi, bo co raz bardziej zaczyna mnie boleć zęby, a do dentysty jak pójdę to zacznę histeryzować i ucieknę! 

~ Anty Dentist




Droga Anty Dentist!

Twój problem jest poważny. Jeżeli nie będziesz chodziła do dentysty, uciekała przed problemami, możesz zapomnieć o pięknych i zdrowych zębach. Nie ma się czego wstydzić, każdy ma jakieś wady, ale trzeba próbować je zwalczyć. Jak na razie dentysta kojarzy Ci się z czyś złym i nieprzyjemnym. Pamiętaj, że on chce Ci pomóc. Spróbuję rozwiązać Twój problem.

Po pierwsze, to dobrze, że Twoi rodzice nie zgadzają się na narkozę. To jest czasami dosyć niebezpieczne i trochę drogie. W dodatku takie rozwiązanie nie pomoże Ci przezwyciężyć strachu, a chodzi o to byś chodziła do dentysty z uśmiechem na twarzy. Jeżeli już chcesz nie czuć bólu podczas zabiegu zdecyduj się na bezpieczne znieczulenie miejscowe. Jest ono bezbolesne i niedrogie. Nie przynosi żadnych skutków ubocznych, więc jak najbardziej Ci to polecam.

Jeżeli chodzi o przezwyciężanie Twojego strachu... Musi do Ciebie dotrzeć do stanie się jeżeli nie będziesz chodziła do dentysty lub uciekała przed nim. Powieś sobie w widocznym miejscu zdjęcia zębów chorych i zdrowych. Niech te drugie służą Ci za motywacje, a pierwsze pokarzą efekty Twojego strachu oraz uciekanie przed dentystą. Wiemy przecież, że zależy Ci na ładnych zębach, prawda?

Spróbuj kojarzyć sobie gabinet dentystyczny z czymś miłym i pozytywnym. Pamiętaj, ból jest tym większy, im bardziej o nim myślimy. Dlatego kojarz dentystę z osobą, która chce Ci pomóc, nie zaszkodzić. Jeden z mądrych dentystów powiedział: "Im bardziej się zwleka, tym większa dziura, a i dłuższa wizyta". Spróbuj przychodzić do dentysty z kimś bliskim, gdyż w jego obecności będziesz miała większe poczucie bezpieczeństwa. Gdy siedzisz na fotelu dentystycznym nie myśl o tym, że lekarz za chwile będzie borował Ci zęba. Wyobraź sobie coś miłego i przyjemnego. Zapytaj stomatologa, do którego chodzisz, czy możesz słuchaj muzyki przez słuchawki w czasie zabiegu. Muzyka Cię odpręży i zrelaksuje. 

A może to dentystka jest powodem Twojego strachu? Może to jej się boisz? Jeżeli wydaje Ci się być nieprzyjemną osobą, która nie jest delikatna w czasie wizyty, a to u takich lekarzy podstawa, poproś mamę o zapisanie Cię do prywatnego stomatologa. Oni są zazwyczaj przyjemniejsi i bardziej profesjonalni. 

I uśmiechaj się jak najczęściej. W końcu do tego nie zawsze potrzebne są zęby. :D 



Trzymaj się,
Siedmiokropka

2 komentarze:

  1. Wiem co czujesz kiedyś też tak miałam ale już się nie boje xd według moiej mamy pabi mnie podeszla i za to dostałam wymarzony fonek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że jako dziecko też panicznie bałam się dentysty. Niestety pierwsze leczenie miałam wykonywane bez znieczulenia i zraziłam się. Długo zajęło mi "odbudowanie" zaufanie do stomatologa ale udało się. Odpowiednie podejście lekarza i motywacja o zadbanie o swoje zdrowie bardzo pomogły. Ważne aby wybierać gabinet stomatologiczny gdynia z polecenia, aby to było miejsce gdzie można leczyć zęby bez bólu, w przyjaznej atmosferze. Wtedy żadna wizyta nie straszna.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x