wtorek, 1 czerwca 2010

Denerwuje mnie koleżanka mojej przyjaciółki!

Mam problem z przyjaciółką (nazwijmy ją Gosia). Chodzimy razem do klasy, teraz kończymy gimnazjum i zaprzyjaźniłyśmy się bardzo na początku tego roku szkolnego. Ona ma jednak inną przyjaciółkę, która mieszka obok niej ale chodzi do innej klasy (nazwijmy Ala). No i problem jest taki, że ja tej jej koleżanki nie cierpię. Po prostu strasznie mnie irytuje, każdym słowem i gestem. Jest okropna. -.- No i niedługo będą dni mojego miasta i będą koncerty i dzisiaj się dowiedziałam że Ala też idzie z nami. :/ Mogłabym pójść z kimś innym ale wolałabym z Gosią ale nie wiem co mam robić bo Ala jest strasznie irytująca, niedobrze mi się robi jak pomyślę że mam z nią spędzić tyle czasu :/ Pomóżcie co mam zrobić? :( 

~K



Kochana!

Niestety tak to już w życiu bywa, że przyjaciele naszych przyjaciół niekoniecznie nadają się na naszych znajomych, często po prostu denerwuje nas ich charakter, albo nawet sama obecność jak w Twoim przypadku. Przyznam, że świetnie Cię rozumiem ^^.
W takiej sytuacji najlepiej rozpatrzeć wszystkie za i przeciw i na ich podstawie zastanowić się nad całą sprawą. W pierwszej kolejności zastanów się, co możesz zyskać, a co stracić na takim wyjściu, bo jeśli puszczą Ci nerwy i powiesz Ali coś nieprzyjemnego, możesz stracić sympatię Gosi.
Najlepiej będzie gdy (bardzo delikatnie) powiesz jej bądź zasugerujesz, że nie masz ochoty na spotkanie z Alą. Zapytaj ją, może np. jedną godzinę spędzi z Tobą, drugą w towarzystwie Ali? A może po prostu pójdziesz z jakąś inną koleżanką, wcześniej wyjaśniając oczywiście sytuację Gosi, aby nie musiała się denerwować, że po prostu ją wykiwałaś.
Myślę jednak, że w takiej sytuacji jednak najlepiej będzie po prostu jakoś spróbować wytrzymać towarzystwo Ali. Po prostu nie poświęcaj jej dużo uwagi, ale nie bądź dla niej też niemiła. Po prostu raczej unikaj rozmów z nią, ale gdy o coś zapyta, lub sprowokuje rozmowę, odpowiedz grzecznie, ale w sposób, który nie rozwinie dialogu (o ile wiesz o co mi chodzi :D). Myślę, że jej towarzystwo da się jakoś ścierpieć. Powinnaś spróbować, choćby pocieszając się myślą, że ten czas spędzisz również z Gosią.
Możesz także spróbować przyzwyczaić się do towarzystwa Ali. Zazwyczaj, gdy spędzamy dużo czasu z osobami, które nas irytują, bo jakimś czasie nerwy mijają i przyzwyczajamy się do obecności i zachowań tych osób. Możesz spróbować, może w Twoim przypadku też to zadziała?
Najważniejsze to nie martwić się na zapas ;).

Pozdrawiam,
Crazy

Ps. Do czytelniczek: Wszystkiego Najlepszego Dziewczyny, z okazji Dnia Dziecka! ;p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x