sobota, 26 czerwca 2010

Uroda: Żółta cera wokół ust

Mam problem. Moja skóra wokół ust jest jakaśtaka żółta. Mam bladą cerę i mam wrażenie, że to widać. Co mogę zrobić,aby wyrównać koloryt skóry? Moim zdaniem, jest to widoczne naniektórych zdjęciach =P
Pomóżcie!

~Asia



Droga Asiu!

Zanim zdecydujesz się samodzielnie walczyć z tym problemem, musisz poznać jego przyczynę. Może być to jakaś reakcja alergiczna,może skutek uboczny stosowania jakiegoś kosmetyku, ale ponieważ nie jestem specjalistką w tej dziedzinie, nie mogę Ci powiedzieć nic na ten temat. Dlatego potrzebujesz profesjonalnej opinii dermatologa, do którego udaj się na konsultację. Aby pozbyć się tej zmiany na skórze, trzeba rozpoznać z jakiej przyczyny powstała. W końcu,najlepiej usunąć problem, a nie tylko go maskować.

Oto moje rady, jeżeli lekarz rozpozna klasyczne przebarwienie:

Przebarwienie to miejscowa zmiana koloru skóry, za który odpowiada barwnik skóry,melanina. Przebarwienia mają zazwyczaj kolor brązowy bądź brązowo-żółty, mogą być bardzo powierzchowne i niegroźne lub głębokie i poważne, mogą też być skutkami jakiejś dolegliwości. Nie zamierzam Cię tutaj straszyć i produkować się na zapas, wymieniając wszystkie możliwe opcje. Aby sobie tego oszczędzić, tak jak radziłam, odwiedź gabinet lekarski.

Jest wiele metod i kuracji, a dermatolog poleci Ci tą, która wyda mu się najbardziej adekwatna do problemu. Małe i płytkie przebarwienia mogą być zwalczane zazwyczaj raczej słabo działającymi domowymi sposobami. Właściwości rozjaśniające mają na ten przykład rumianek, aloes, cytryna czy ogórek, dlatego na własną rękę możesz smarować skórę wokół ust wacikiem nasączonym np. sokiem z ogórka czy cytryny, wywarem z rumianku lub aloesu. Na pewno nie zaszkodzi, a a nuż, pomoże.
Na podobne zmiany możesz stosować także kremy wybielające, które rozjaśniają świeże i nieszkodliwe zmiany na skórze, zmniejszając poziom melaniny.

  Pamiętaj, aby na własną rękę nie używać peelingów ani żadnych środków o chemicznej zawartości. Jednymi ze sposobów leczenia poważnych przebarwień są głęboki peeling w gabinecie lekarskim czy laser.
Niestety, nie mogę pomóc Ci bardziej. Mam nadzieję, że posłuchasz mojej rady i odwiedzisz gabinet dermatologa.
Pozdrawiam serdecznie,
Megu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x