środa, 22 września 2010

Uroda: Bielactwo nabyte- maskowanie plam

Drogie dziewczęta :) Nie jestem pewna do kogo się zwrócić, więc pozwolę już wam o tym zadecydować. Ale chyba Megu zajmie się moim przypadkiem :P Od przeszło pięciu lat, jeśli nie więcej choruję na bielactwo nabyte. Jest to okropnie dokuczliwa choroba, gdyż stanowczo psuje moją urodę. Jedną dużą plamę mam przy oku. Jest bardzo widoczna zwłaszcza w okresie letnim, kiedy to moja skóra się opala, a plamy nie i bardziej się odznaczają. Chciałabym używać jakichś dobrych kosmetyków na twarz, aby ukryć tę 'główną' plamę. Moje pytanie brzmi: Czy mogłybyście mi polecić dobre kosmetyki, które ukryłyby mój defekt? Przy okazji mam jeszcze białe rzęsy, a moje tusze nie pokrywają ich dobrze :( oraz dość mocny trądzik i skóra łuszczy mi się przy nosie. Wiem, że kosmetyki nie zrobią mojej buzi nieskazitelną, ale żeby chociaż trochę ukryły moje 'problemy' i ładnie to wszystko razem wyglądało. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!

~ Linka.



Droga Linko!
Maskowanie bielactwa jest jak najbardziej możliwe i na pewno sprawi, że poczujesz się w swojej skórze znacznie lepiej. Najpopularniejszymi sposobami na zatuszowanie plam jest używanie na te miejsca samoopalaczy i innych preparatowi tego typu, utleniających wciąż znajdującą się w skórze keratynę. Oprócz tego możesz tuszować plamy dobrze kryjącym, dobranym podkładem, chociaż nie będzie to wyglądać szczególnie naturalnie. Antybakteryjny, nie zapychający skóry podkład przyda Ci się za to przy maskowaniu trądziku, podobnie jak dobry korektor, mogłabyś więc aplikować je również na jasne plamy.

Samoopalacze.
Coś taniego:
Rossmann, SunOzon, Selbstbraunungsspray
(Samoopalacz w sprayu)
Cena: 5,50 zł - wyjatkowy efekt jak na tak niską cenę.
Coś droższego:
Vichy, Capital Soleil, Auto-Bronzant, Lait Hydra-Bronzant
(Samoopalające mleczko do twarzy i ciała)
Cena: 64 zł.

Oraz coś specjalnego na problemy tego rodzaju:
Krem Drula Pigment, ok. 37 zł

"Krem brązujący na białe plamy na skórze typu bielactwa nabytego jest preparatem kosmetycznym, wspomagającym złagodzenie różnic pomiędzy jasnymi i ciemnymi powierzchniami skóry. Stosuje się go na białe plamy na skórze (typu bielactwa nabytego - łac. vitiligo). Krem zawiera brązowo-perłowy pigment koloryzujący w mikrokapsułkach, dihydroksyaceton (DHA) oraz erytrulozę w przyjaznym dla skóry podłożu kremu. Kompozycja tych składników umożliwia trwałe i równomierne brązowienie jasnych plam na skórze."

Jeśli chodzi o podkłady, polecam mineralne, o których wspominałam kilkakrotnie i pewnie wspominać będę. Zresztą, polecam poszukać odpowiedniego dla Ciebie podkładu również tutaj: KWC (Wizaż.pl) oraz w drogeriach. Sprawdzaj kolor podkładu na policzku, pamiętaj, aby ładnie pasował do odcienia Twojej skóry. Korektor może być o ton jaśniejszy. Najpierw nakładaj podkład, a potem, na niedoskonałości i pod oczy, korektor.
Co do trądziku, co wieczór oczyszczaj skórę żelem, pamiętaj też o łagodzącym toniku i dobrym preparacie do demakijażu (np. płynie micelarnym) oraz kremie nawilżającym, najlepiej zawierającym filtr przeciwsłoneczny i wzbogaconym witaminami (dodatkowa ochrona Twojej wymagającej szczególnej troski skóry na każdy dzień). Raz w tygodniu rób peeling, od czasu do czasu, na przykład kiedy wyprysków jest więcej, możesz też posilić się maseczką oczyszczającą (polecam Efektimę, maseczkę oczyszczającą, ok 2 zł za saszetkę) lub preparat domowej roboty. Jeżeli nie będziesz mogła pozbyć się trądziku, zwróć się do lekarza dermatologa.
Poza zmianą pielęgnacji powinnaś zadbać także o odpowiednie do niej warunki i zdrowy tryb życia. Skórę twarzy myj najlepiej filtrowaną wodą lub wodą mineralną z butelki. Wielokrotnie używany ręcznik może stać się dla Twojej cery zmorą, więc jeżeli nie chcesz non-stop go prać, przerzuć się na cienkie chusteczki higieniczne w wydajnym, dużym opakowaniu np. po 130 sztuk. Unikaj jak ognia czekolady i "śmieciowego" jedzenia, pamiętaj za to o owocach i warzywach. Codziennie pij 1,5 - 2 litrów wody.

Teraz rzęsy. Po pierwsze, jeśli zależy Ci na mocnym kryciu, może powinnaś wypróbować inny tusz i nakładać więcej jego warstw, pamiętając o tym, aby dbać też o ich kondycję. Jeżeli jednak żaden tusz nie spełni Twoich oczekiwań, a Ty naprawdę bardzo mocno pragniesz idealnie ciemnych rzęs, zastanów się nad henną.

Mam nadzieję, że pomogłam!
Pozdrawiam,
Megu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x