niedziela, 3 października 2010

Ból kręgosłupa.


 Otóż mam taki problem, bo okropnie boli mnie kręgosłup. Mój tata mi mówił, że muszę mieć coś z tym kręgosłupem bo nie chodzę zawsze wyprostowana, i gdy siedzę w pozycji takiej leżącej po jakimś czasie czuje okropny ból. W ogóle również od tego chyba bolą mnie piersi =( czy pomoże tylko wizyta u lekarza ? proszę o odpowiedź!! ~Róż

Droga Róż!
Twój kręgosłup może boleć Cię z wielu powodów.
Niektórymi z nich są:
  • uszkodzenie mięśni, ścięgien lub krążków międzykręgowych, do którego dochodzi pod wpływem zbyt dużego obciążenia,
  • uszkodzenia wynikające z wad wrodzonych,
  • schorzenia neurologiczne, np. rwa kulszowa,
  • zbliżająca się miesiączka.
Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że wcale nierzadko zdarza się, że ból pleców jest tylko sygnałem, wskazującym na schorzenie nie mające z kręgosłupem żadnego związku. Dlatego tak ważne jest skorzystanie z pomocy lekarza, który prawidłowo zdiagnozuje problem.

Kilka ćwiczeń pomocnych przy bólu kręgosłupa:
1.    Leżąc płasko na plecach zegnij jedną nogę i chwyć ją poniżej kolana. Następnie zegnij głowę starając się dotknąć czołem do kolana. Wytrzymaj  przez 5 sekund. Powtórz ćwiczenie drugą nogą w ten sam sposób.
2.      Leżąc na plecach rozłóż ręce na boki. Następnie unieś obie nogi zgięte w kolanach i przełóż je z jednej strony na drugą dotykając kolanami podłogi. Wytrzymaj przez 5 sekund po każdej stronie. Powtórz ćwiczenie 5 razy.
3.      Weź do ręki długi kij i złap go  oburącz za karkiem. Wykonaj maksymalne skręty tułowia w obie strony.
4.      Siedząc lub stojąc ściągnij łopatki ku sobie poprzez splecenie rąk za plecami z równoczesnym odgięciem głowy ku tyłowi.
Pozdrawiam,
Tiffcia
Tiffcia (14:13)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x