piątek, 22 października 2010

Problemy z przyjaciółmi.


Cześć Wszystkim :). Mój problem dotyczy (chyba) przyjaźń. Jestem osobą niesłyszącą, niektórzy osobom nie przeszkadza. 
Ja w tym roku też wyszłam z gimka i rozpoczęłam naukę w liceum. Wiem że jest ciężko to dopiero początek. Mam koleżankę Kasię, to ona ma siostrę cioteczną Sylwię. Więc siedzę z Sylwią w klasie, Sylwia zachowuje jakby miała ADHD. Ona obraża 
na mnie za to mam piórnika żabkę, czego jej to przeszkadza a innym nie.Ale chociaż pomaga mi przepisaniu jej zeszytu na lekcji, bo w ogóle nie piszę jak nauczyciele mówią.Przejdę następnego tematu. Znam Agatę od przedszkola, od 3 gimnazjum 
jest plotkarą i fałszywą. Boję się, nie wiem co się dzieje. Agata zna Przemka ze mojej szkoły, znają jakieś rok. 
Czuję się pustka i głupia. Właśnie domyślałam się, że chyba plotkowała z Przemkiem o moim życiu. A w szkole 
wszyscy chłopaki gapili i uśmiechali prosto do mnie. Potem, mam fajną nową klasę. Ale niestety też znowu pojawiły 
problemy. Jeżeli chodzi o koleżankę która ze mną siedziała na początku. Ja z moją koleżanką świetnie dogadałyśmy na gg. 
, ale niestety na żywo całkiem inaczej. Już po tygodniu poszła sobie do Kasi, bo chyba wyznała że jestem dziwna. 
Ja wcale nie jestem, tylko małomówna. Tak jak wcześniej napisałam że jestem niesłysząca, niektóre osoby rozumiem mowę. Edyta jak mówiła do mnie, to ja nie rozumiałam co ona mówiła. Bo za cicho i niewyraźnie np. jak nie mówi k,r itd.Jestem bardzo załamana, nie mam z kim siedzieć na lekcji matmy, geografii, religii i historii.Bo muszę przepisać lekcję z zeszytu. 
Nie będę musiała zrozumieć co nauczyciele mówią, jak wszyscy piszą w zeszycie. Więcej nie pamiętam, ale proszę o pomoc i porady. Dziękuję! 

~Elwis



  


Kochana!

 Nigdy więcej nie myśl o sobie w ten sposób! Przede wszystkim uwierz w siebie! Jesteś mądrą i wykształconą osobą. Nie przejmuj się opinią innych.  Pamiętaj, że wokół siebie masz wiele ludzi, którzy Cię kochają. Wypisz swoje zalety i staraj się codziennie sobie o nich przypominać. Możesz nawet je powiesić nad łóżkiem, czy biurkiem. Bądź silna i wytrwała, nie słuchaj opinii innych!;)
 Zacznę od zaproponowania Ci jednego wyjścia. Oczywiście nie musisz z niego skorzystać, ale myślę, że powinnaś nad nim choć trochę pomyśleć. Pisałaś, że rozumiesz mowę niektórych osób, jednak nie wszystkich. Może warto zwrócić się w tej sprawie do laryngologa? Przeprowadzi on dokładne badania oraz będzie dążył do wyleczenia Twojego problemu. Jeżeli jednak już byłaś u lekarza i nic on nie zaradził, moim zdaniem powinnaś zastanowić się nad szkołą dla osób niesłyszących. Oczywiście to tylko propozycja. Możliwe, że w Twojej miejscowości nie ma takiej szkoły lub jest w sąsiednim mieście. Myślę, że nie powinnaś się męczyć, a taka szkoła zapewni Ci o wiele lepsze warunki niż zwykła.

 Wymieniłaś bardzo wiele osób. Zacznę od Sylwii. Chyba będziesz musiała się przyzwyczaić do jej zachowania. Mam na myśli sformułowanie: „zachowuje jakby miała ADHD”. Po prostu taka jest i tego nie zmienisz.;) Następnym razem, gdy się obrazi o jakąś błahostkę, porozmawiaj z nią. Powiedz, że przecież nie ma powodu. Wspomnij, że jest Ci przykro, gdy tak robi. Jeśli to nie zadziała, zignoruj ją i poczekaj aż sama zacznie się odzywać.

 Agata zachowała się bardzo niedojrzale, plotkując o Twoim życiu z innym chłopcem. Ale czy jesteś tego pewna? To dosyć poważne oskarżenie i powinnaś się dowiedzieć czy prawdziwe, zanim zaczniesz działać. Jeśli to zdarzenie miało miejsce, porozmawiaj z nią. Wytłumacz, że nie życzysz sobie, aby ktoś rozmawiał o Tobie i Twoich prywatnych sprawach. Opisz, co czujesz. Jeżeli do koleżanki nic nie dotrze, zastanów się czy tak zachowują się prawdziwi przyjaciele? Ta notka może Ci pomóc:http://nasze-babskie-sprawy.blog.onet.pl/Przyjazn-Przyjaciolka-zdradzil,2,ID414528720,DA2010-09-14,n .

 Wytłumacz Edycie, jak powinna mówić, abyś mogła ją usłyszeć. Poproś, aby mówiła wyraźniej i głośniej. Bardzo możliwe jest to, że ona po prostu nie wiedziała, dlaczego jej nie odpowiadasz i wycofała się. Nie zakładaj od razu, że myśli o Tobie w ten sposób. Daj jej szansę i porozmawiaj z nią. Powiedz, że zdziwiło Cię jej zachowanie i chciałabyś, aby było tak jak dawniej. Jeśli dziewczyna jednak nie będzie chciała utrzymać znajomości, daj jej wolną wolę.;) Na świecie żyje bardzo dużo osób i na pewno kiedyś poznasz te, z którymi warto porozmawiać i takie, od których natychmiast trzeba uciekać.;) Pogadaj z ludźmi z klasy. Na pewno nie znasz dobrze wszystkich. Może warto ich bliżej poznać?
 Nie przejmuj się tym, że nie masz z kim siedzieć. Jak pisałam wyżej, w Twojej klasie jest wiele osób. Zapytaj, czy któraś z nich nie zechciałaby z Tobą usiąść w ławce. Naprawdę, nieraz może się okazać, że prawdziwy przyjaciel był tuż obok, jednak nigdy nie zwracaliśmy na niego uwagi.
 Co do nieprzypisanych lekcji. Możesz je pożyczyć po szkole, od kogoś innego. Najlepiej żeby mieszkał blisko Ciebie. Jednak przemyśl dobrze kwestię tej szkoły.;) Może to rozwiązać kilka spraw oraz ułatwić Ci życie.

 Podsumowując. Uwierz w siebie, nie przejmuj się opinią innych na Twój temat, bądź twarda i nie bierz wszystkiego do serca! Trzymam kciuki!
 Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x