środa, 23 marca 2011

Jak zdrowo żyć?


Witam Załogo NBS!
Chciałabym odpowiedź w komentarzu, nie zależy mi na odpowiedzi w notce :).
Chcę zmienić swój tryb życia na zdrowszy. Uczęszczam na taniec nowoczesny raz w tygodniu, 4 razy w tygodniu mam w-f. Z góry mówię, że lubię owoce, warzywa. Rano mam zamiar robić 5-minutową rozgrzewkę, bo słyszałam, że to dobre rozpoczęcie dnia. Śniadanie jem zawsze. Duużo piję w ciągu dnia, więcej niż moje koleżanki. Niestety prawie całe moje picie składa się z herbaty. Nie chcę także kupować 2-3 butelek wody dziennie, bo wydatki byłyby troszkę duże xD.
Czy woda przegotowana się nadaje? Raz jem mało, a ostatnio dosyć dużo... W tym roku i poprzednim dużo urosłam. Co prawda jestem w I kl. gimnazjum i mierzę 163cm, co nie jest dużym osiągnięciem, a jednak... Jak powstrzymać głód? Żuć gumę? Kompletnie nie wiem jak się zabrać do rozporządzenia posiłków. Jeść mniej i częściej czy więcej i rzadziej? Proszę o pomoc!
~13-14letnia

 

Nie miało być w notce? No cóż... Ale będzie! Rady w pigułce, żeby łatwiej wprowadzić w życie!

1. Pij dużo wody, ale tej mineralnej. No chyba, że faktycznie woda z twojego kranu może się pochwalić dobrym stanem; w przeciwieństwie do tej, w stolicy... Woda mineralna kosztue stosunkowo niedużo. Np. za 5l. butelkę zapłacimy ok. 4/5 zł. a powinna starczyć na 5/7 dni, jeśli pijemy również inne płyny, bowiem prawidłowo człowiek powinien wypijać ok. 1,5l. płynów dziennie.
2. Czarna herbata nie wpływa pozytywnie na organizm. Ogranicz ja do okazjonalnych spotkań u cioci. Możesz spróbować pić zieloną herbatę, ponieważ oczyszcza organizm i ma pozytywne działanie. 
3. Soki- od jednodniowego marchewkowego po różne inne; też są ok. Jednak pamiętaj, żeby nie pić 100% soków (za dużo jak na nasz żołądek- wzmaga się kwasowość, szczególnie po soku pomarańczowym)- dolewaj do nich odrobinę wody.
4. Jedz mniejsze porcje, ale w niedużych, regularnych odstępach.
5. Wzbogacaj swoją dietę o warzywa, owoce.
6. Nie zapominaj o śniadaniu! Nigdy nie wychodź z domu na głodzie.
7. Nie powstrzymuj głodu! Przez to możesz tylko nabawić się choroby wrzodowej, która jest baaardzo nieprzyjemna w skutkach. Jedz tyle, ile żąda Twój żołądek. Ogranicz spożywanie słodyczy, ciast czy tłustych posiłków. Polecam poczytać o piramidzie żywieniowej. A jeśli...
8. Masz ochotę na przekąskę? Jedz marchewkę, jabłka, pomarańcze, pomidorki koktajlowe- to nie tuczy, a zaspokaja mały głód. 
9. Gratuluję pomysłu tej 'porannej rozgrzewki'. Ale uprzedzam, że potrzebujesz do tego niezłego samozaparcia, ponieważ uwierz mi, wstawanie w zimę, nawet 5 minut wcześniej jest dosyć trudne! Na czym ma polegać? Nie wstawaj z łóżka 'z marszu'- przeciągnij się, podnieś się spokojnie i delikatnie, najlepiej robiąc przy tym 'koci grzbiet'. Następnie wykonaj swobodne krążenia głową, ramionami, rękami etc.. Potem możesz zrobić kilka skłonów do jednej nogi, do drugiej nogi i odchylić się w tył. Poskacz, pobiegaj, porozciągaj się! To już zależy tylko od Twoich możliwości i chęci.
10. Tańczysz? To super! Sama trenuję klasykę... Polecam Ci w lato jeździć na rowerze, rolkach, przynajmniej 3 razy w tygodniu- poprawisz sprawność fizyczną, dotlenisz mózg i miło spędzisz czas. Kiedy nadchodzą jesienne szarugi i zimowe mrozy, nie wyrywaj się na dwór ćwiczyć, bo może to zakończyć się jedynie grypą czy innym paskudztwem. Wówczas zainteresuj się dodatkowymi zajęciami w szkole- koszykówka czy siatkówka dobrze robią, a przy okazji można zaliczyć plusa u pani od wf czy natknąć się na przystojnego kolegę z drużyny... ;)

Mam nadzieję, że tymi radami w pigułce, pomogłam choć troszkę.

Pozdrawiam, życzę zapału i wytrwałości na drodze 'zdrowego życia' ;)
BallerinaGirl.
BallerinaGirl (22:46)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x