piątek, 6 maja 2011

Czy wiek może być przeszkodą w związku?

Hey SmileMam niecałe 14 lat. Mój problem dotyczy chłopaka.... ehh.. Parę dni temu gdy moich rodziców nie było w domu i zostałam sama ze starszym bratem zaprosiłam koleżankę na noc a on kolegę. Na początku wszyscy razem gadaliśmy itd. a potem z koleżanka położyłam się na dużym łóżko w pokoju gościnnym. Po jakimś czasie chłopaki do nas przyszli. Mój brat już od dawna był zainteresowany moja przyjaciółka wiec zaczął się do niej trochę przystawiać. Chciałam zauważyć ze ona nim tez SmileA ja leżałam z jego kolega. Ok. 3 w nocy zgasiliśmy sobie światło i się chcieliśmy chwile przespać. Oczywiście zanim zasnęliśmy zaczęliśmy ze sobą trochę rozmawiać aż w końcu nasza rozmowa przeszła w pocałunki itp. (oczywiście do niczego poważniejszego nie doszło!) Trwało to parę godzin aż w końcu zasnęliśmy wszyscy. Ok.7 rano obudziła mnie koleżanka ze Grzesiek już poszedł (tam ma na imię ten chłopak - kolega mojego brata ) nawet nie pożegnałam się z nim ani nic. Następnego dnia napisałam do niego na gg. Była to taka w sumie normalna rozmowa. Nie chciałam się narzucać wiec od tamtego czasu do niego już nic niepisanym... on tez nie ... Ja już go nie rozumiem. On od jakiegoś miesiąca a nawet więcej już nie jest z dziewczyna ale on ciągle chce chyba do niej wrócić i cały czas się łudzi że moze coś z tego będzie, ale ona ma go głęboko wiec zdaje mi się ze już sobie dal spokój. A ja chciałabym z nim coś więcej, naprawdę mi się podoba. Te chwile spedzone wtedy z nim były chyba najlepszymi w moim życiu. A i chce jeszcze dodac ze on jest starszy od mojego brata bo ma już 18 lat ale dla mnie wiek nie ma znaczenia(oczywiście z żadnym +25 lat bym nie potrafiła być)Podoba mi się w nim to ze jest inny od większości chłopców. Bardziej uczuciowy. Ale może dla niego ten wiek ma takie duże znaczenie.. sama już nie wiem... Co ja mogę z tym zrobić? Mi naprawdę zależy. Cały czas o nim tylko myślę. Może jestem głupia ze w ogóle do czegoś doszło, ale mi zależy. Proszę Was bardzo. Pomóżcie! ;(

~Ania



Aniu!
Na podstawie twego pytania postanowiłam opisać problem różnicy wieku. Tak więc:
CZY WIEK MOŻE BYĆ PRZESZKODĄ W ZWIĄZKU?

Są różne teorie na temat wieku np. że dziewczynie nie wypada być z młodszym chłopakiem, albo z dużo starszym. Jednak każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie tj. zwrócić uwagę na charakter, dojrzałość emocjonalną.

Psychologowie twierdzą, iż dziewczyny wyprzedzają chłopców w rozwoju o około 2 lata, tzn. gdy my zaczynamy już dorastać, myśleć o chłopakach, rozwijamy się, chłopcy myślą jeszcze tylko i wyłącznie o wojnach, kosmitach, samochodach. Dopiero później dostrzegają w swoich koleżankach kogoś innego-kobietę. Tak więc np. 2 lata różnicy to nie taka duża rozbieżność, jak np. 10 czy 15 lat. A przecież są małżeństwa w których jest bardzo duża różnica wieku, a mimo to ludzie się kochają.
Ludzie obawiają się, że otoczenie źle zareaguję na to, iż spotykamy się z kimś młodszym, starszym kilka lat (rodzice, przyjaciele). Dlatego starają się nie wchodzić w poważniejsze związki z osobami, które mogłyby się źle kojarzyć.

Także, podsumowując, wiek może, lecz nie musi być przeszkodą w związku. Wszystko zależy od nastawienia obu stron.

A teraz szczegółowe przejście na problem Ani:
Dlaczego znów się nie odezwiesz? Może on na to czeka, tylko sądzi, że nie chcesz z nim być bo jest starszy? A przecież tak nie jest! Spróbuj, nic nie tracisz:)


Życzę powodzenia, Em-94

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x