czwartek, 19 maja 2011

Ja go lubię, on się na mnie patrzy. Co robić?

Najpierw wypadałoby się przywitać :) Jestem Toffie, mam 14 lat i jestem przyjęta do załogi NBS na okres próbny, jako autorka od Waszych problemów z chłopcami. Mam nadzieję, że uda mi się Wam pomagać dłużej xD


   Mam problem. W zeszłym roku miałam wf z chłopakami z starszej klasy i był tam taki Radek. Wydawało mi się, że mnie obserwuje, ale potem były wakacje i było dobrze, ale ostatnio znów zaczęłam go spotykać i znów się zaczęło. Dziś mieliśmy próbę przeciw pożarową i jak staliśmy na placu, to on ciągle się na mnie spoglądał. Radek jest fajnym chłopakiem. Tylko co dalej z tym zrobić? ~Doxi_62

 

   Droga Doxi_62!

   Wydaje mi się, że wpadłaś Radkowi w oko. Napisałaś, że jest on fajnym chłopakiem, więc warto byłoby rozwinąć tę znajomość.
   Najpierw radziłabym Ci rozeznać, czy on faktycznie jest Tobą zainteresowany. Może znasz kogoś z jego środowiska, komu ufasz i mogłabyś się tej osoby lekko podpytać? Niezależnie jednak od ilości "informatorów", najlepiej jest podpatrzeć zachowanie Radka. Czy często na Ciebie patrzy? Czy spojrzenie na pewno jest skierowane w twoją stronę, czy może zawsze jest z Tobą jakaś koleżanka i nie koniecznie jego wzrok musi szukać Ciebie? Pamiętaj, że od czasu do czasu możesz zostać na korytarzu sama, bo chłopcy są nieśmiali i nie lubią rozmawiać z upodobaną, przy "widowni" (my zresztą też za tym nie przepadamy xD) i nawet najodważniejszy będzie wstydził się zagaić.
   Warto również się do niego uśmiechać. Nie natrętnie i bez przerwy, ale przelotny uśmiech w jego stronę, na pewno nie zaszkodzi. Jeżeli będzie dawał Ci dalsze sygnały, czas wziąć sprawę w swoje ręce. Mogłabyś do niego zagaić. Może chodzicie razem na jakąś lekcje, albo kółko? Może ma email nauczycielki, która zadała ci referat, a ty nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Może szukasz dobrej księgarni, a on jest molem książkowym, albo chcesz pograć w strzelanki, a Radek mógłby nazwy tych gier wymieniać godzinami?
   Jeżeli boisz się rozmów "na żywo", to zdobądź jakoś jego gadu-gadu, skypa lub telefon komórkowy. Pamiętaj jednak, aby się nie narzucać! Nikt nie lubi natrętnych ludzi, którzy nie dadzą spokoju nawet na pięć minut. Jeżeli Radek odpowie szybko i zwięźle, możesz spróbować rozwinąc rozmowę pytaniem typu: "Czy wam też dali taki głupi plan na drugi semestr?".
   Musisz jednak wyczuć, kiedy on nie będzie chciał z Tobą dalej prowadzić wymiany wiadomościami, a odpowiadać będzie z grzeczności. Wtedy lepiej się usunąć, dać sobie na jakiś czas spokój i powrócić z "podchodami" za jakieś trzy tygodnie. W takiej sytuacji radziłabym wymyślić coś innego niż wcześniej zastosowane sposoby. Może "przypadkowo" spotkacie się w bibliotece, a ty zaczniesz rozmowę szerokim uśmiechem i pytaniem: "Cześć! Co czytasz?". Ale UWAGA! Z tym "wpadaniem" to też nie za często!
   Nie zapomnij, że nie tylko Ty patrzysz na Radka, ale i on na Ciebie. Zawsze można trochę zwrócic na siebie uwagę, zakładając kolorowe skarpetki i spódniczkę, albo kupić sobie zwariowany T-shirt. Tylko nie przesadzaj z oryginalnością, bo chłopak pomyśli, że nie wiesz jak ubrać się jak człowiek. Jednak pamiętaj, aby nie zmieniać się dla niego. Jeżeli dowiesz się, że lubi on EMO, a ty jesteś przeciwna tej subkulturze, to nie leć do sklepu i nie kupuj bluzek z czachami i kolczatek. Jeżeli spodobasz my się jako nieprawdziwa wersja Ciebie, to będziesz się męczyć. Ważne, abyś była sobą i dbała o swój wygląd i higienę.
   Powodzenia :)
   Toffie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x