sobota, 25 czerwca 2011

Jak otworzyć się na innych?


Dziewczyny! Jak być bardziej otwartą? Na znajomości itp. bo z reguły jestem niesmiala. w gimnazjum jest wiele osób, ale jakoś nie potrafię zagadać do kogoś. wydaje mi się, że nikt nie chce sie poznawac z innymi itp. Zresztą nie wiem nawet co mówić ^^ Wydaje się takie łatwe,nie? Ale jak do kogoś podejdę to pomyśli ,że ześwirowałam, bo się przecież nie znamy a ja wyskakujez zapoznawaniem się. Tak to u mnie jest. Od razu plotkowanie, że szukam przyjaciół na siłę. A tak nie jest. Mam swoją paczkę, ale chce inne znajomości.. Doradzicie coś? 

~.,




Cześć. Nie wiem dokładnie do jakiej kategorii zakwalifikować moje pytanie. Może trochę psychologia, może przyjaźń. W każdym razie chodzi o to, że nie mam prawie żadnych znajomych, i nie chodzi tu o liczbę osób na naszej klasie czy facebooku tylko o to, że nie mam z kim sie spotykać po szkole. Oczywiście mam parę dobrych koleżanek, ale tylko z klasy. Nie znam nikogo spoza klasy, ani jeszcze bardziej spoza szkoły. Inni znają wszystkich, spotykają się z ludźmi z innych szkół a czasem nawet miast. Nigdy nie miałam też chłopaka a mam już 16 lat! 
Chciałabym wyjść z cienia, tym bardziej że idę teraz do nowej szkoły, i chciałabym po prostu stać się "popularna". Może dacie mi jakieś rady jak lepiej zapoznawać się z ludźmi i z nimi rozmawiać. I jak zrobić żeby inni rozpoznawali mnie na korytarzu szkoły. 
Wiem, że to pytanie może się wydać niektórym głupie i dziecinne, ale ja naprawdę mam z tym problem. Bardzo proszę o pomoc, i pozdrawiam. 


~Osóbka


  


Kochane!
 Przede wszystkim powinnam Was uprzedzić, abyście nie oddalały się od swoich ZAUFANYCH paczek. Może i poznacie wiele nowych ludzi, jednak jaki to ma sens, jeśli przez to możecie stracić starych znajomych? Pamiętajcie o nich, zawsze! I jeśli już poznacie tych nowych ludzi, spróbujcie zrobić to wspólnie z koleżankami. Zawsze bezpieczniej.;)
 Teraz pytanie jak? To proste! Uwierzcie w siebie. Róbcie małe kroczki. Podobno najlepsze jest pierwsze wrażenie. Bądźcie sobą i nie udawajcie nikogo innego. Myślę, że powinnyście zacząć od niewinnych rozmów. Trzymajcie się swoich koleżanek, na pewno będzie Wam raźniej. Przykład? Stoicie przed sklepikiem, w długiej kolejce. Czekacie na koleżanki i obok siebie widzicie dziewczynę, która również czeka. Znacie ją z widzenia, jednak nic więcej. Jak gdyby nigdy nic, podejdźcie i zagadajcie. "O cześć, widzę, że też czekasz na koleżankę.. Tak, ja też.. Mam zaraz historię. Nie mam ochoty na lekcje, jak jest tak ciepło.. Ale już niedługo wakacje! Jakie masz plany?" I właśnie tak zaczyna się rozmowa. Potem będziecie się poznawać coraz bliżej. Może ta dziewczyna też ma koleżanki, które warto poznać?  
 Poza tym właśnie zaczęły się wakacje, to jest bardzo dobra okazja na poznanie nowych osób! Chodźcie na koncerty organizowane w Waszych miastach, pokazujcie się w miejscach publicznych, uśmiechajcie się do ludzi. Uważam, że tutaj również możecie przychodzić z koleżankami, bo zawsze będzie Wam łatwiej.
 Na różnych wyjazdach nie marnujcie czasu! Podejdźcie do kogoś i zacznijcie rozmowę, chociażby od zapytania o imię. Początki nie są łatwe, ale dla chcącego, nic trudnego. Na wakacjach zazwyczaj jest się anonimowym. Bo kto Was zna oprócz własnej rodziny? Nawet jeśli osoba odmówi chwili rozmowy, co się stanie? Warto próbować.
 Moją kolejną propozycją jest zakumplowanie się z koleżankami/kolegami z klasy. Na pewno mają swoich znajomych, a po dłuższych rozmowach mogą Wam ich przedstawić. Poza tym będzie Wam lepiej, bo znacie ich już jakiś czas.
 Wyciągajcie innych nad jezioro, czy morze. Uprawiajcie różne sporty. Jeśli lubicie grać w siatkówkę, czy kosza, a na boisku jest dużo ludzi, pytajcie, czy są chętni do gry. Może akurat ktoś będzie miał ochotę?
 Wbrew pozorom to nie jest trudne. Wystarczy, że będziecie pewne siebie i otwarte na innych. Ludzi przyciąga pozytywna energia. Musicie tylko nie myśleć o tym cały czas i nie szukać innych na siłę, bo to nie ma sensu. Nie pokazujcie, że Wam zależy. I pamiętajcie, nie bądźcie natrętne, bo nikt tego nie lubi!
Odwagi!
Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x