czwartek, 2 czerwca 2011

Krew miesiączkowa


Czy podczas okresu leci wam "to coś" w nocy? Pytam się bo ja mam "chyba: okres bo leci mi i w dzień jak i w nocy tylko jak idę do wc i się podcieram papierem toaletowym to mam na nim więcej krwi niż na podpasce a i dodam że ta "krew" na podpasce mi zasycha i staje się z niej kolor brązowo-czerwony. Czy wszystko jest ok ze mną i czy mam okres? Proszę o szybkie odpowiedzi i z góry dziękuję ~ L
 

Droga L!
To zdecydowanie brzmi jak okres ^^ Gratulacje, zostałaś dużą dziewczynką!
Niestety, miesiączka nie jest litościwa, nie oszczędza nas nawet w nocy - wtedy też musimy być przygotowane na krwawienie, stosując super-długą podpaskę na noc (chociaż może to i dobrze, bo okres trwa krócej).
Wydzielina miesiączkowa powoli spływa przez pochwę, gdzie jest poddawana działaniom pewnych substancji, powodujących jej ciemnienie. Dlatego, gdy dociera "za zewnątrz", jest ciemniejsza od krwi, którą widzimy przy skaleczeniu. Również potem, zalegając na podpasce, krew krzepnie, przez co wydaje sie byc jeszcze ciemniejsza. To całkiem naturalne zjawisko:)
Poza tym, tylko wydaje Ci się, że podcierając się widzisz więcej krwi, niż jest na podpasce - w dzisiejszych czasach podpaski są tak chłonne, że nawet nie zauważysz na nich rzeczywistej ilości pochłoniętej krwi (zmienia sie ona w żel).
Dziennie krwawisz może z 15 ml, co odpowiada, mniej więcej, objętości 3 łyżek stołowych. To niedużo, prawda?:)
Tak więc wszystko z Toba w porządku!
Dobrze, że się martwisz i interesujesz swoim ciałem, tak trzymaj!
Pozdrawiam!

Pchełka
Załoga NBS (17:55) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x