czwartek, 30 czerwca 2011

Mimo rozwodu rodziców mieszkamy razem. Czy internat to dobry pomysł?


Witajcie!
Mam do Was pytanie z kategorii rodzina. Moi rodzice niedawno wzięli rozwód, ale mieszkamy razem, bo nie mamy pieniędzy żeby kupić dwa mieszkania. Mieszkamy w domu, który należy do moich dziadków (rodziców taty). Dom ma dwa piętra. Na pierwszym mieszka mój tata ze swoją kobietą, a na drugim ja z mamą. Oprócz tego mamy jeszcze dwa psy, ale to nie ma żadnego znaczenia w tym pytaniu. Jest ciężko, myślałam, że uda się nam nie przebywać ze sobą. Moja mama nadużywa alkoholu, mój tata też pije, ale rzadziej. Ponadto, odkąd wprowadziła się do nas jego kobieta (około dwa miesiące temu) mój tata zrobił się opryskliwy i wredny, jak tylko chcę z nim porozmawiać to mnie wygania, ciągle na mnie krzyczy i robi awantury z błahostki. Zdenerwowałam się i powiedziałam, że nie chcę mieć z nimi (rodzicami i kobietą ojca) nic wspólnego i wtedy obrazili się na mnie, oni a także dziadek i babcia. Teraz idę do trzeciej klasy gimnazjum, ale do liceum babcia chce mnie wysłać do internatu. Czy to dobry pomysł? 
~nikt

  
Kochana!
Muszę ci powiedzieć, że moim zdaniem rozwody dzielą się na dwa rodzaje: pokojowe i wojenne. Pierwsza opcja: rodzice w spokoju ustalają, że lepiej dla obojga będzie, jeśli się rozwiodą. Pomimo tego postanawiają zachować przyjacielskie stosunki. Drugi rodzaj: podczas ognistej i burzliwej kłótni rodzic wykrzykuje "Odchodzę! Mam dość!" i opuszcza dom z impetem trzaskając drzwiami. Jeśli twoi rodzice przeszli rozwód drugiego typu, to z pewnością dużo nerwów wymaga ich życie pod jednym dachem. W dodatku ich rodzice z pewnością nie ułatwiają im życia. Myślę, że po prostu swoje emocje wyładowują na tobie. Moim zdaniem inernat będzie najlepszym rozwiązaniem. Unikniesz tego całego zamieszania, licznym sporów i awanur. Po za tym myślę, że internat sam w sobie jest niesamowitym przeżyciem. To właśnie tam poznasz przyjaciół na całe życie. Nauczysz się samodzielności i odpowiedzialności. Tak więc nie bój się nowego i przystań chętnie na pomysł babci. Zobaczysz, nie pożałujesz tej decyzji!

Kwaskowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x