wtorek, 19 lipca 2011

Jak z nimi gadać?

Mam już piętnaście lat. Pamiętam jak dziś, gdy trzy lata temu rozmawiałam z mamą na temat bliższej znajomości dziewczyny z chłopakiem... podobało mi się. Ale dziś zupełnie sobie tego nie wyobrażam. Dam przykład z zeszłego poniedziałku: Wracałam ze szkoły. Za mną szła dwójka chłopaków z klasy koszykarskiej. Coś tam gadali, trochę słyszałam. Miałam wrażenie, że mówią o mnie, ale nie byłam pewna. Padały pytania typu: Dlaczego ja jej nie znam? Czy to kujon? hah. Wtedy przyspieszyłam kroku i dopiero pod swoją klatką usłyszałam wołanie: "Koleżanko M...!". Miałam drzwi otwarte, obejrzałam się, głupio uśmiechnęłam i weszłam do klatki. Mądre, nie mądre... tak już mam przy chłopakach. Kurczę, skoro jakiś chłopak chce zawrzeć ze mną znajomość, nie muszę go odtrącać, tyle że inaczej nie potrafię. Jak mogę to zmienić? Albo jak się chociaż zachować przy tej dwójce? Nie chcę aby mieli o mnie złe zdanie, gdyż niejednokrotnie mijam ich i będę mijała na swojej klatce czy pod nią, bo przychodzą do mojego sąsiada M.. Coś jeszcze? W razie czego, to jeśli taki kolega chciałby chodzić ze mną na randki, a ja bym nie chciała, to jak dać mu do zrozumienia, że to mnie nie interesuje? Jednego już brutalnie odtrąciłam. Albo jakby chciał abym wyszła gdzieś z naszymi wspólnymi znajomymi? problem w tym, że to nie moje klimaty i oni chodzą tylko do baru albo parku pić piwo.
~ MoonLips



Droga MoonLips!
Te wątpliwości, zmiany Twojego punktu widzenia, patrzenia na świat, również na płeć przeciwną - to normalne. Dorastamy, zmieniamy się:). To nic złego.
Jeśli chodzi o chłopców, jeśli nie masz ochoty z nimi gadać - nie rób tego. Jeśli ich nie lubisz, nie chcesz zawrzeć znajomości, nie interesują Cię - po co się męczyć? Przecież to nie tak, że musisz uganiać się za każdym spotkanym facetem. Tak robią te płytkie dziewczyny, które lubią się popisywać.
Natomiast jeśli spotkasz kogoś interesującego, albo chcesz zagadać do tych kolegów, ale zupełnie nie wiesz jak się zachować, odwróć się, uśmiechnij miło i (jeśli już wołali do Ciebie) spytaj o co chodzi. Traktuj ich normalnie i nie udawaj kogoś, kim nie jesteś (śmiech kiedy tylko powiedzą słowo, czy ciągłe ironiczne zachowanie są powszechnym objawem w takich sytuacjach, a kompletnie zbytecznym, wręcz głupim). Jeśli zaczną Ci dokuczać, popisywać się przed Tobą (tak często bywa;)), a Tobie kompletnie się to nie spodoba, powiedz po prostu, że musisz już iść. Nie denerwuj się tym. A jeśli chcą po prostu poznać Cię, dowiedzieć się do jakiej klasy chodzisz, skąd wracasz, albo kim tak w zasadzie jesteś, czemu nie? Rób to z miłym uśmiechem, a jeśli nie jesteś zbyt zestresowana, możesz rzucić jakiś żart i zadać im także kilka pytań. Może się z tego rozwinąć interesująca znajomość. Zobaczysz, po kilku takich konwersacjach poczujesz się lepiej w towarzystwie chłopców. Przede wszystkim musisz przestać obawiać się ich, unikać i traktować jak przybyszy z kosmosu.
A kiedy chłopak chce się z Tobą umówić, dlaczego nie spróbować, jeśli ten ktoś Ci się podoba, lubisz go albo chcesz bliżej poznać? Na takiej randce spróbuj znaleźć wspólne tematy, zainteresowania, a jeśli takich nie będzie, też może być ciekawie. Ty opowiesz o tym, on o tamtym, możecie pogadać o szkole, o rodzinie, wymienić jakieś zabawne anegdotki i historie... Panuj nad ewentualnym słowotokiem (bo może czuć się przytłoczony), najlepiej unikaj gadania o urodzie, paznokciach i babskich sprawach, uważnie słuchaj i bądź sobą! Nie denerwuj się też, jeśli palniesz jakąś głupotę, chłopcy cierpią na pamięć krótkotrwałą i bywają znacznie bardziej wyrozumiali niż niektóre dziewczyny.
Oczywiście, masz prawo odmówić spotkania, ale nie brutalnie. Nie wykręcaj się też bezsensownymi wymówkami, bo to się będzie ciągnąć i ciągnąć, aż w końcu on sam wyciągnie wnioski i wiadomo, co sobie o Tobie pomyśli;). Powiedz za to coś w rodzaju:
"Wiesz, to chyba nie najlepszy pomysł...", a potem spróbuj zagadać o coś innego, aby pokazać, że absolutnie się nie wygłupił i może czuć się w Twoim towarzystwie tak jak dawniej. Pamiętaj o uśmiechu i swobodnym tonie. Chłopiec nie może poczuć się urażony. Grunt to przyjazne nastawienie!
Jeśli chodzi o wychodzenie ze wspólnymi znajomymi... Przecież nie wszyscy chodzą do baru na piwo! A jeśli nawet, nie musisz iść z nimi, jeśli nie chcesz (bo sądzę, że raczej nie chcesz). Poza tym sama możesz rzucić jakiś pomysł na spotkanie, np. wypad do kina, pizzeria, albo coś innego, jak koncert. Może okazać się, że będziecie naprawdę dobrze się bawić!

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam!
Pozdrawiam,

Megu;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x