czwartek, 11 sierpnia 2011

Grube, gęste i szorstkie włosy

Drogie dziewczyny! Uwielbiam waszego bloga.Jestem tu prawie codziennie.Dlatego chciałabym abyście mi pomogły.Kieruje pytanie do działu uroda,mam ndzieję Megu,że mi pomożesz.
Mam mały problem z włosami.. A raczej duży i uciążliwy. Mam grube i przerażająco gęste włosy. Do tego są szorstkie w dotyku. I gdy je rozpuszam, po prostu wygląda to jak sterta siana..;[
Nawet kolega mi tak powiedział,że mam siano na głowie.. ;/
Używałam już wiele odrzywek i specjalnych szamponów i nic.
Włosy są różne. Troche loków,troche fal, kilka prostych.. Beznadzieja. Co mogę z nimi zrobić? Słyszałam o jakimś porzadzaniu przez cieniowanie czy coś takiego.. ale nie wiem o co chodzi. Proszę o pomoc...

~ gela



Droga Gelo!

Moim zdaniem w Twoim wypadku porzedzanie jest zupełnie niepotrzebne. Przeciwnie, byłoby wręcz głupotą, bo grube i gęste włosy to prawdziwy skarb! Oczywiście, trzeba wiedzieć, jak je pielęgnować. Musisz więc działać tak, aby stały się miękkie, gładkie i nawilżone :).

Przede wszystkim, potrzebujesz odpowiednio dobranego szamponu i pasującej do niego odżywki, a pomagać możesz sobie środkami stylizującymi (przede wszystkim dobry jedwab do włosów) czy domowej roboty maskami i płukankami. Oto moje propozycje dla Ciebie:

Szampony.
Joanna, Jedwab, Szampon wygładzający
Cena: 8 zł

Schwarzkopf, Gliss Kur Shea Cashmere,
Szampon do włosów suchych i odwodnionych
Cena: 10 zł

Garnier Fructis, Nutri-gładki,
Szampon wzmacniający włosy suche
Cena: 10 zł

Dove, Jedwabista Gładkość, Szampon wygładzający
Cena: 12 zł

Odżywki i maski.
Joanna, Pantivit, Odżywka-maska regenerująco-nawilżająca
do włosów suchych i zniszczonych
Cena: 8 zł

Avon, Advance Techniques Intense Repair, Hydrating Conditioner
(Odżywka nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych)
Cena: 10, 90 zł

Garnier Fructis, Color Resist,
Maseczka wzmacniająca, przedłużająca blask koloru
Cena: 18 zł

Mila - Hair Cosmetics, Maska mleczna do włosów z proteinami
Cena: ok. 20 zł

Advanced Research Laboratories, Zero Frizz,
Corrective Treatment Serum
(Serum do włosów odbudowująco-wygładzające)
Cena: 45 zł

Oprócz wyżej wymienionych oczywiście polecam takie, które są w serii z działającym podobnie szamponem, np. którymś z podanych przeze mnie.

Środki do stylizacji.
Delia Hair Fashion, Natural Hair Silk (Jedwab do włosów)
Cena: 7 zł

Joanna, Styling Effect, Jedwab do włosów
Cena: 14 zł

Joanna, Professional, Jedwabiste serum wygładzające
Cena: 21 zł

Jeżeli chodzi o domowe sposoby, jestem fanką wszelakich przepisów do własnoręcznego wykonania i mam dla Ciebie parę fajnych propozycji maseczek i płukanek, które dzięki naturalnym składnikom na pewno zapewnią Ci pożądany efekt ;).

Płukanka z szałwii:
"Działa na włosy stymulująco, odżywia je, wzmacnia, dzięki niej stają się zdrowsze. Przygotowujemy napar z szałwii: Garść wysuszonych ziół zalewamy szklanką wrzątku i pozostawiamy do naciągnięcia (nie gotujemy) na 10 min. Następnie przecedzamy napar i czekamy aż wystygnie. Płuczemy nim umyte włosy (nie spłukujemy). Jeśli masz kręcone włosy możesz wykorzystać napar do ich lekkiego rozprostowania. Po umyciu nanieś napar i rozczesz grzebieniem. Potem wysusz włosy nadając im gładką formę. Loki nieco się wygładzą i włosy będą zdrowsze. Szałwia ma też właściwości relaksujące i zapobiega podrażnieniom."

Śmietankowa odżywka:
"Do zniszczonych włosów. Mieszamy 2 łyżki śmietany, łyżeczkę soku cytrynowego i 1/2 łyżeczki oleju kukurydzianego. Miksturę wcieramy we włosy i przykrywamy folią na 10 min. Płuczemy czystą wodą."

Nagietkowo-mleczna odżywka:
"Do włosów suchych. 1/2 filiżanki mleka mieszamy z żółtkiem i 1/2 filiżanki naparu z nagietka. Nakładamy na suche lub wilgotne włosy i zawijamy folią. Płuczemy po 10-15 minutach."

Maseczka z jajka:
"Wymieszaj 2 łyżki oleju rycynowego z 2 żółtkami. Miksturę możesz wzbogacić naftą kosmetyczną oraz sokiem z cytryny. Świetnie sprawdzi się na włosach przesuszonych oraz zniszczonych, gdyż odżywia i regeneruje."
Maseczkę dokładnie mieszamy, wmasowujemy we włosy i zawijamy w folię aluminiową. Dodatkowo możemy zrobić turban z ręcznika. Po 20-30 minutach dokładnie myjemy włosy szamponem, najlepiej dwa razy.

Dodatkowo, wcieranie we włosy oleju kokosowego, jojoby, monoi czy oliwy z oliwek jako zwykłą oliwkę do włosów sprawi, że staną się odżywione i błyszczące ;).

Pamiętaj, aby nie przesadzać i nie stosować od razu wszystkich wymienionych domowych sposobów. Na początek wybierz jeden i stosuj jakiś czas, potem możesz go zamienić lub wprowadzić drugi, raz w tygodniu. Co za dużo, to też niezdrowo.

Mam nadzieję, że stosując odpowiednią pielęgnację zapomnisz o "sianie na głowie" i pomyśle, żeby je porzadzać. Wierz mi, grube i gęste włosy to prawdziwy skarb.

Pozdrawiam serdecznie,
Megu;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x