środa, 11 kwietnia 2012

Jak zwrócić na siebie uwagę?

Nad tym, która z dziewczyn ma odpowiedzieć na te pytanie, dość długo się zastanawiałyśmy. Początkowo zostało ono przydzielone mi, ale w związku z elementami kwalifikującymi się do kategorii "Przyjaźń" konsultowałam się z Margaret, więc odpowiedź pochodzi od nas dwóch :)


***
Uwielbiam ten blog. Nie muszę Wam chyba mówić, że jesteście świetne i naprawdę pomagacie wielu osobom. Ileż razy szukałam u Was odpowiedzi na moje problemy, szczególnie te miłosne. Aż w końcu postanowiłam zapytać Was o poradę w problemie, którego tu nie dostrzegłam. No więc tak, na początek mam 16 lat i właśnie zmieniłam szkołę.Marzyłam o tej szkole od dawna i chociaż wszyscy mi ją odradzali, uparłam się i właśnie w niej się uczę (technikum teleinformatyczne). Wiadomo, na razie to jeszcze początek, nie znam tak dobrze tej szkoły i wgl, chociaż już czuję się dobrze. Ale pojawia się problem... Nie umiem dogadać się z ludźmi z klasy. Jestem jedyną dziewczyną w klasie, chłopcy traktują mnie normalnie, ale ja nie potrafię z nimi tak na luzie rozmawiać. Nie jestem osobą tchórzliwą, ale nieśmiałą w kontaktach z innymi ludźmi. Owszem, często coś do nich zagaduję, pytam o jakieś drobnostki, np. jaką mamy lekcję, która godzina, czy mamy jakieś zastępstwa... Czasem komuś pomogę w zadaniach. Ale mi się wydaje, że oni mnie nie lubią. Nie chcą ze mną siedzieć na lekcjach, tylko wtedy, kiedy nie ma już miejsc albo każą im nauczyciele. Jest kilku chłopaków, z którymi nie mam takich wielkich problemów, ale też jest ciężko. Poza tym nie wiem o czym mam z nimi rozmawiać. Kiedy już zaczynam, mam pustkę w głowie. Dlatego całe przerwy siedzę ze słuchawkami na uszach, w telefonie, albo biegam w poszukiwaniu znajomych i z nimi rozmawiam.Poza tym, zauważam, że zaczyna mi się podobać kilka osób na raz! Wystarczy, że zafascynuje mnie głos, jedno zabawne słowo i myślę o tej osobie przez cały wieczór. Ale jedną sympatię taką prawdziwą mam w innej klasie... On najpierw ciągle się na mnie gapił, bywał blisko, a teraz kompletnie mnie ignoruje i gapi się na inne dziewczyny...Jak mam się dogadać z ludźmi z klasy? I jak mam zwrócić na siebie uwagę tego chłopaka, ale bez rozmowy z nim? to nie wchodzi w grę. 
~Gargulek


Kochana!
Problem nieśmiałości dotyka wielu osób, w tym również płci przeciwnej (chociaż zdawałoby się wydawać inaczej). Przede wszystkim przestań zakładać, że nikt Cię nie lubi. To chyba najgorsze, co możesz zrobić. Ludzie wyczuwają Twoje nastawienie i odbierają je w sposób negatywny, co wcale nie działa na Twoją korzyść. Bądź miła, uśmiechaj się do ludzi i myśl pozytywnie! Na pewno uda Ci się poznać nowych znajomych, niestety wymaga to czasu. Musisz uzbroić się w cierpliwość. Chłopcom też na pewno jest trudno nawiązać z Tobą bliższą więź: w końcu jesteś dziewczyną, a my zawsze stanowiłyśmy tajemniczy element życia mężczyzn :) Popatrz na to z innej perspektywy, przecież mogą oni czuć się tak samo, jak Ty - brak tematów do rozmowy i wizja krępującej ciszy na pewno wprawia ich w zakłopotanie, w związku z czym za wszelką cenę chcą tego uniknąć. A że wybierają taki a nie inny sposób, cóż poradzić? Wiem na pewno, że nie powinnaś zamykać się w sobie, bo im wcześniej zaczniesz integrację z klasą, tym lepiej. O czym z nimi rozmawiać? Polecam na razie najprostsze tematy, takie jak muzyka, film, książka czy chociażby ich hobby. W ten sposób dowiesz się czegoś więcej o nich, wymienisz poglądami, a może i znajdziesz kogoś, kto ma podobne zainteresowania? To wbrew pozorom nie jest trudne, wystarczy tylko "złapać" chłopaka w odpowiednim momencie (rozmowa w małym gronie jest zawsze korzystniejsza) i zagaić. Musisz mieć świadomość, że chłopcy niekoniecznie prędko zdecydują się na to, aby się do Ciebie zbliżyć. Dla nich to też jest czymś odmiennym, a zwłaszcza, gdy jesteś jedyną dziewczyną w klasie. Znajdź sobie jakiś jeden cel, do którego będziesz dążyć. Zamiast co chwilę zmieniać rozmówców, spróbuj zakumplować się z jednym, dobrze go poznać. Mimo tego pamiętaj, żeby nie zapominać o reszcie! Po prostu niech ta jedna osoba będzie Twoją podstawą. Pielęgnuj kontakty zarówno z nią, jak i z innymi. We dwójkę zawsze już będzie Wam raźniej. Musisz też zwracać uwagę na to, aby nie być zbyt nachalnym. Lepiej stosować rady delikatnie i z wyczuciem, niż narzucać się ludziom. Nie pomożesz wtedy sobie, a zrazisz innych. Skreśli Cię to na starcie, postaraj się więc umiejętnie wykorzystać swoją wiedzę.
To, że podoba Ci się kilku chłopców na raz, jest rzeczą normalną i prawie każda dziewczyna tego doświadcza. Zauroczyć może tak samo wygląd, jak i barwa głosu, gesty czy zwykły uśmiech, posłany spontanicznie. Po prostu te uczucie podpowiada Ci, jakie cechy cenisz u innych i które Ci się podobają. A aby zwrócić uwagę tego chłopaka, staraj się być blisko niego. Zerkaj na niego tak, abyście złapali kontakt wzrokowy, następnie możesz uśmiechnąć się i odwrócić w inną stronę. Jeśli w tej klasie masz koleżanki, to będzie to dobry pretekst, aby przebywać w towarzystwie tej grupy. Zbyt wiele nie mogę Ci polecić, bo bez rozmowy nie ma przyszłości, takie jest moje zdanie. Możesz zagadać do znajomych, aby "przypadkiem" poznali Cię z tym chłopakiem, a wtedy powinno dziać się więcej. Na razie jest dla Ciebie (prawdopodobnie) obcą osobą, a i ja nie znam szczegółów dotyczących jego zainteresowań itp, więc nic więcej nie mogę tu zdziałać mimo najszczerszych chęci. Jednak jeśli uda Ci się zapoznać z nim, zawsze możesz do nas napisać i się przypomnieć :)
Na koniec chciałybyśmy jeszcze polecić Tobie jak i innym dziewczynom notkę mówiącą o tym, co robić, aby ułatwić sobie start w nowej szkole w kwestii poznawania rówieśników: "Jak otworzyć się na innych", autorstwa Margaret. Zachęcamy do lektury!

Życzymy śmiałości i powodzenia w zdobywaniu nowych przyjaciół w klasie,
Littles i Margaret.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x