wtorek, 15 maja 2012

Koniec przyjaźni? Można ją uratować?


Witam. Może zacznę od tego, że mam 12 i chodzę do 5 klasy. Mam parę spraw. Otóż mam siostrę bliźniaczkę i dwie naj. przyjaciółki o imieniu Julia. A raczej miałam 2. Razem tworzymy paczkę. Raz pani od polskiego zaproponowała zrobienie przedstawienia dla chętnych. My chętnie się zgłosiłyśmy. Trzeba było napisać scenariusz. Ja, moja siostra i Julia (obie przyjaciółki mają na imię Julia, więc ta druga nazwijmy 2) jesteśmy bardzo pracowite  jednak 2 jest otyła, leniwa (fajna z niej przyjaciółką, ale jeżeli chodzi o jakieś prace z nią to są koszmarne). Musiałyśmy napisać ten scenariusz przed Wielkanocą, więc pisałyśmy do niej, dzwoniłyśmy, a ona miała wejść i nie wchodziła na Skype, bo tam miałyśmy to napisać. My na nią czekałyśmy, aż do nocy, a ona nawet nie raczyła nas zawiadomić, że nie wejdzie. W końcu napisałyśmy go same. Pisałyśmy go w grupie i ona  także tam była zaproszona. Pisałyśmy tam, że powinna nam pomóc, albo chociaż napisać, że nie wejdzie. Ona to przeczytała i powiedziała, że to koniec. Napisałam też Julii co napisałam 2 w sms. Spytałam jej się czy wejdzie. Ona mi odpowiedziała, że nie i to także napisałam Julii. 2 się na mnie wściekła, że to jej napisałam, a ja jej odpowiedziałam, że ona ma prawo wiedzieć czy wejdziesz, czy nie, bo nie wiemy co mamy robić , ona powiedziała, że przeprasza nie wiedziała, ale ja z siostrą nie zwróciłam na to uwagi. Pomyślałam, że skoro koniec to koniec. Bardzo ja lubiłam, była mi bliska jak siostra. Miałam nadzieję, że się pogodzimy, a tu nic. Ta przyjaźń trwa 5 lat. Teraz już nie wiem czy mogłabym się z nią normalnie przyjaźnić. Ona nas obgaduje cały czas! I patrzy się na nas przez okrągły dzień. Najgorsze jest to, że 2 i Julia się za bardzo nie lubiły. Jej mówiła co innego i nam też. Nie była szczera wobec nas. Ona ma swoje przyjaciółki z podwórka i zawsze z nimi gada, a wtedy nas odsuwała. Zawsze je obgadywała przy nas. Tak na nie narzekała, że głowa bolała. Chciałabym się z nią pogodzić, ale ona nie chce ze mną gadać. I tak w ogóle powinnam się z nią przyjaźnić? Ona mówi, że nas lubi, ale usunęła nas wszędzie z znajomych i jak do niej piszemy to ona ma to gdzieś. I dostałam okres czy powinnam to mówić mojej przyjaciółce? Myślę, że zrozumiale to napisałam ;]
~ Ola236
~Ola236


Kochana!
 Wydaje mi się, że powinnyście wszystkie razem porozmawiać. Jeżeli nadal lubicie Julię 2 nie widzę przeszkód, aby zrywać przyjaźń z tak błahych powodów.:) Powiedzcie dziewczynie, że mogłaby chociaż Was zawiadomić, że nie będzie mogła robić z Wami pracy, ponieważ czekając na nią, marnowałyście swój czas. Jeżeli dziewczyna Was przeprosiła, myślę, że możecie dać jej drugą szansę.:)
 Poruszcie także temat obgadywania. Ustalnie sobie jakąś granicę. Jeśli nadal się przyjaźnicie, nie może być miejsca na oszustwa. Zawrzyjcie jakąś umowę, która będzie mówiła, że nie możecie oczerniać siebie nawzajem. Szczerość jest najważniejsza.:)
 Co do tych koleżanek z podwórka. Musicie zaakceptować, że każda z Was ma również swoje towarzystwo. Jeśli Julia znów zacznie poświęcać więcej czasu swoim koleżankom, po prostu zwróćcie jej na to uwagę. Czasem każdy się zapomina, a mówiąc sobie wszystko, co Wam nie pasuje, unikniecie wielu konfliktów.:)
 Jeśli dziewczyna mówi Wam, że Was nie lubi i unika wszelkich form kontaktu, dajcie sobie spokój. Jesteście w 5 klasie, z doświadczenia wiem, że wiele się wtedy zmienia, większość osób zachowuje się wtedy jeszcze bardzo dziecinnie. Julia jest tego przykładem. Dajcie jej odetchnąć i nie narzucajcie się.:)
 Co do Twojego okresu. Jeżeli uważasz, że nie narusza to Twojej prywatności jak najbardziej możesz powiedzieć o tym przyjaciółce. Jest to dobra wiadomość. Na pewno będzie Ci później łatwiej, gdy ktoś bliski będzie wiedział, np. pójdzie z Tobą na przerwie do ubikacji itd. Nie będziesz musiała się kryć.:)
 Mimo, że to dość dziwna sytuacja, mam nadzieję, że wszystko się ułoży.:)
 Trzymam za Was kciuki!
 Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x