niedziela, 27 maja 2012

Makijaż dla małych oczu


Cześć dziewczyny! Mój problem dotyczy makijażu dla małych oczu. Moje oczy są strasznie małe i chciałabym dzięki makijażowi je jakoś optycznie powiękrzyć. Mam niebiesko-brązowe oczy (nie wiem czy to ważne, ale blond wlosy), bardzo długie gęste rzęsy i nie mam pojęcia jak umalować oczy. Osobiście teraz maluje na górze eyleinerem i na dole czarną kredką, bo lubie mieć takie ciemne oczy, ale wszyscy ciągle powtarzają mi, że maluje się za mocno i wolalabym cos bardziej mniej przesadnego. Pomóżcie, bo już sama nie wiem jak się malować.


~miśka, 2012-04-11 20:47






Witam!
Podumałam, podumałam i wydumałam coś dla Ciebie. Trochę poznęcałam się nad sobą i starszą siostrą, ale jak widać mam parę propozycji. Po pierwsze przygotuj sobie takie niezbędniki jak: zalotka do rzęs, kredka do oczu biała i czarna, jasne cienie ( np. beż, złoty brąz, delikatny róż, fiolet), ciemne cienie (np. matowy szary) i tusz do rzęs.  Przedstawię Ci cztery propozycję, ponieważ w każdych podanych przykładach możesz zastosować inne kolory, niż ja Ci podałam.
Pamiętaj, żeby nie obrysowywać całego oka czarną kredką, bo tylko je pomniejszasz. Jeżeli mimo tego nadal nie potrafisz oprzeć się kreskom, zrób je, ale : na górze na całej długości, na dolej do połowy oka , bardzo cieniutką i wyjeżdżając poza ruchomą powiekę. Jasnym cieniem, np. białym lub perłowym zaznacz wewnętrzny kącik oczu. Białą kredką zaznacz dolną linię wodną , zalotką podkręć mocno rzęsy i dobrze je wytuszuj.  Najlepiej by było, abyś tusz kupiła w kolorze szarym lub fioletowym, ponieważ to optycznie powiększy oko. Jest to bardzo szybki makijaż, kiedy nie masz czasu, a wiesz, że jesteś już spóźniona.
Kolejna propozycja jest dla tych, którzy lubią się bawić cieniami. Pod łuk brwiowy i w wewnętrzne kąciki oczu nanieś jasny cień, np. jasny brąz, perłowy, beżowy, biały. Na ruchomą powiekę nałóż, np. jakiś delikatny róż, czy fiolet (ale ma być bardzo delikatny) i rozetrzyj palcem. Potem możesz wziąć, np. szary czy ciemniejszy fiolet i zaznaczyć nim do połowy dolną linię powieki oraz górny zewnętrzny kącik kierując pędzelek (czy patyczek) w stronę zagłębienia powieki (czyli nie pionowo tylko prawie, że pionowo. Najlepiej jak „pacać” oko ). Pamiętaj, aby ciemnym cieniem zaakcentować górny zew. kącik oko,tak do jednej trzeciej powieki.  Podkręć zalotką rzęsy i mocno wytuszuj.
Widzę, że lubisz mieć mocny makijaż, dlatego nie musisz z niego rezygnować. Pomaluj linię wodną oka białą kredką. Czarnym cieniem pokryj całą ruchomą powiekę, a w zagłębieniu nanieś szary i rozetrzyj go dokładnie. Dolną powiekę zostawiamy w spokoju. Pamiętaj też, że najlepiej jak malujesz się cieniami, to zawsze wyjeżdżaj odrobinę poza ruchomą powiekę (rób taki ogonek jak w kocim makijaży w zewnętrznym kąciku oka.
Kolejna podobna propozycja, co poprzednie. Wewnętrzny i zewnętrzny kącik oka zaznacz jasnym cieniem. Środek powieki zaznacz, np. złotym sypkim cieniem.Poprowadź kreskę grafitową kredką tuż nad górną linią rzęs do połowy oka.Nie musi być aż tak bardzo cienka. Teraz weź jakiś ciemny cień i tutaj przydałby się specjalny skośnie ścięty pędzel, którym zrobiłabyś trójkąt, zaczynając od wcześniej namalowanej kredką kreski (w zew. kąciku oka) i domalowując (ma wyjść na chłopski rozum kąt rozwarty) drugą w kierunku zagłębienia i również ciągnąc ją do połowy oka. W takim powstałym kącie rozwartym rozetrzyj te kreski, aby delikatnie zaczęły się łączyć ze złotym kolorem. Dolną linię rzęs zaznacz tym samym cieniem, ale tylko do połowy. Oczywiście wyjeżdżając poza ruchomą powiekę. Pod łuk brwiowy możesz nanieść beżowy cień, a linię wodną pomalować białą kredką. Również zastosuj zalotkę do rzęs i mocno je wytuszuj.
Pamiętaj też o brwiach! Na pewno nie polecam Ci „krzaków” oraz cieniutkich jak włos. Najlepiej, żeby były właśnie średnie. Nie za grube i nie za chude. Tutaj bez różnicy w jakim kształcie, ponieważ to zależy od kształtu Twojej twarzy. Dalej.  Zauważyłaś, że zawsze podaję Ci, abyś przygotowała sobie czarną kredkę i ciemny cień? A wiesz dlaczego? Ano dlatego, żebyś nigdy nie malowała całych oczy jasnym cieniem. Zewnętrzny kącik oka ma być zawsze ciemniejszy od wewnętrznego (nie dotyczy tylko wtedy, kiedy malujesz się wyłącznie czarną kredką). Do tego linię wodną zaznaczasz zawsze białą kredką i mocno tuszujesz rzęsy. Podam Ci propozycje tuszy do rzęs, np.

-Rimmel, Glam' Eyes Lash Flirt ,
-Rimmel, Sexy Curves Mascara (ja go mam i jestem bardzo zadowolona),
- i wszystkie z serii Rimmel,Volum Flash.

Cienie do powiek i zalotka do rzęs, obojętnie z jakiej firmy. Jak mamy tester, to najlepiej opuszkiem palca popaćkać na nadgarstku i jeżeli widzimy, że cień ciężko się wklepuje, to wiadomo, że raczej nie jest zbyt dobrej jakości i mówimy mu „papa”.

Kredki do oczu? Najlepiej, żeby były miękkie, ponieważ nie musisz traktować swojej powieki jak papier ścierny. Np.

-Avon, Kajalstick ( sama używam i jestem zadowolona),
-moja koleżanka używała NYX, Jumbo Eyeshadows Pencil i zawsze miała ładnie obrysowane oko,
-Rimmel, Soft Kohl Kajal Eye Pencil (mam niebieską),
- Max Factor, Kohl Pencil Eyliner .

Co możesz zrobić, to wziąć kredkę i namalować nią kreskę na nadgarstku. Jak zdziera Ci skórę, to odkładam i szukam czegoś, co ładnie i mięciutko rozprowadzi mi się na dłoni.

Kolory dla niebieskich oczu, to złoty, srebrny, czarny, szary, wszystkie jasne odcienie róży, fioletu, beżu, brązu, biały, wszystkie perłowe.
Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x