wtorek, 8 maja 2012

Okłamała mnie w sprawie prezentu urodzinowego.


Hej ;)
Mam pewien problem. Niedawno miałam urodziny, a moja najlepsza przyjaciółka złożyła mi życzenia i powiedziała, że niestety akurat nie ma pieniędzy, żeby kupić mi prezent, ale że nadrobi to, jak troche zarobi. Było mi trochę przykro, bo każdego roku, kiedy ona ma urodziny, albo jest Boże Narodzenie, daję jej naprawde piękne prezentz, zwykle zrobione łasnoręcznie (w tym roku kalendarz z naszymi zdjęciami, cytatami i rysunkami). Jednak gdzy poszłyśmy na zakupy, ona wydawała całkiem dużo pieniędzy. Ostrożnie powiedziałam, że podobno ona nie ma pieniędzy, a wtedy ona się zdenerwowała i powiedziała, że to niegrzeczne upominać się o prezent. Czy ma rację? Nie zalezy mi na samym prezencie, tylko na miłym geście, a przez jej zachowanie czuję się rozgoryczona i zraniona... Jak powinnam się zachować?
Buziaki,
Sammy
~Sammy


Kochana Sammy!
 Liczą się szczere zamiary i przede wszystkim pamięć. Rozumiem Twój ból, ponieważ miło jest dostać prezent na urodziny, jendak nie zawsze można tego wymagać od drugiej osoby. Czasem sytuacja finansowa nie pozwala na wydanie chociażby 20 zł na upominek. Myślę, że mimo wszystko nie powinnaś upominać się o prezent i zwracać uwagę dziewczynie w sklepie. Wiem, że postępuje nie fair i wcale nie wygląda tak, jakby nie miała pieniędzy, jednak jest to jej sumienie.
 Proponuję, abyś następnym razem po porstu nie dawała jej upominku. Nie zawsze możemy oczekiwać od ludzi takich samych miłych gestów, jakie wobec nich okazujemy. Pewnie wtedy zrozumie Twoje uczucia i następnym razem nie popełni takiego błędu.
 Moim zdaniem powinnaś szczerze z nią porozmawiać. Uświadom jej, że jeśli z jakichś powodów nie może kupić prezentu, może Ci o tym powiedzieć. Wyjaśnij, że najlepsze podarunki to właśnie te od serca, na nie przecież nie trzeba wydawać pieniędzy. Można zrobić coś własnoręcznie lub przygotować jakieś fajne wyjście w teren, czy przyjęcie niespodziankę.:) Powiedz jej wprost, że było Ci przykro, gdy powiedziała, że jak na razie nie może Ci czegoś podarować, a zobaczyłaś jak w sklepie wydaje gotówkę. Oczywiście uświadom jej, że nie rozmawiasz z nią tylko dla samego prezentu, tylko (tak jak mi napisałaś) dlatego, że Ty zawsze o niej pamiętasz i starasz się zadowolić ją jakimś drobiazgiem, czego ona nie próbuje nawet zrobić. I to właśnie z tego powodu jest Ci przykro. Myślę, że takie przesłanie zostanie dobrze zrozumiane i dziewczyna zda sobie sprawę, że naprawdę nie chodzi Ci o sam upominek.:)
 Trzymam kciuki!
 Margaret

1 komentarz:

  1. A ja uważam,że nic zlego nie zrobiła,była szczera po prostu a malo kto dziś jest szczery i jeśli ta przyjaciółka nie potrafila jej szczerości odczytać jako szczerość a odebrała to zupelnie inaczej to słabo się znają i co to za przyjaźń skoro nie można byc szczerym?.Jedynym błędem mógł byc sposób w jaki to zakomunikowała przyjaciółce.Przyjaciele są też po to by mówić i wydobywać prawdę na światło dzienne a nie tylko po główce głaskać.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x