piątek, 1 czerwca 2012

Włoski wokół brodawek.


Mam 15lat.. od jakiś 4lat rosną mi włosy na piersiach wokól sutkow..Wstydzę sie powiedzieć o tym komuś ale wiem zepotrzebuje pomocy.. Proszę pomoż mi jeśli wiesz coś na ten temat! Czyja jestem chora? czy jestem płodna? czy to zniknie? jak sie mam tego pozbyć? czy mozna to wyrywać obcinać?? Co robić czy mam sie udać do ginekologa? POMOZ MI PROSZĘ bedę wdzieczna!! Z GORY DZIĘkuję
~sylwus

  

Droga Sylwus!


Owłosienie na piersiach to sytuacja normalna, pojedyncze włoski mają prawo tam wyrastać.
Jeśli jednak Cię to niepokoi, poproś lekarza ginekologa lub endokrynologa o skierowanie na badanie poziomu hormonów. Możesz też wykonać je bez skierowania, w każdym laboratorium, jednak wtedy musisz za nie zapłacić, ceny (w zależności od odczynników) wahają się  w granicach 15-30 zł. Gdy będziesz już miała wynik i na podstawie skali (znajduje się zwykle gdzieś na kartce z wynikiem) wywnioskujesz, że coś jest nie tak, udaj się do ginekologa.

Natomiast jeśli nie masz problemu z hormonami i koniecznie chcesz pozbyć się włosków, możesz je usunąć za pomocą:
- pęsety (chyba najkorzystniejsze rozwiązanie, zwłaszcza jeśli włosków jest niewiele)
- plastrów do depilacji
- ewentualnie pasty cukrowej
- zabiegu laserowego
W tym celu możesz udać się do kosmetyczki, wykwalifikowana osoba na pewno doradzi Ci co będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
Zdecydowanie nie polecam golenia i depilowania kremem.

Pozdrawiam, Anitt.
Anitt (10:02)

2 komentarze:

  1. Dlaczego nie polecasz kremu do depilacji?

    OdpowiedzUsuń
  2. @Anonimowy
    Nie jestem znawczynią tematu, ale wydaje mi się, że dlatego, że to jest podobne do golenia, czyli ucinasz włosek w połowie, przez to wydaje się, że wyrasta grubszy. I trzeba powtarzać depilowanie zdecydowanie częściej niż np. wyrywanie pęsetą.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x