niedziela, 3 lutego 2013

Pierwsze zmarszczki

Hej dziewczyny, to ja, nowa autorka nbs ds. urody, Pysia :) Mam nadzieję, że pomogę wam w Waszych problemach i rozwieję wszelkie wątpliwości. Tyle tytułem wstępu, przechodzę do pierwszego pytania.

Alice :) pisze...

Hej!
Mój problem dotyczy pierwszych zmarszczek. Mam niespełna 14 lat, a na mojej skórze już są widoczne pierwsze zmarszczki wokół oczu i pełno na czole. W dodatku zazwyczaj dużo się uśmiecham i ludzie mówią, że będę miała od tego zmarszczki. Nie chcę w wieku 20 lat wyglądać dziesięć lat starzej :( Dużo dziewczyn i kobiet starszych mają idealną cerę, ładniejszą ode mnie. Czego używać? I czego nie używać? Jak zadbać o buzię? Dodam, że mam cerę mieszaną/tłustą, jeśli to może w czymś pomóc :) i mam skłonności duże do pryszczy.


Droga Alice!
Szczerze mówiąc bardzo mnie zaskoczył twój problem, nie zetknęłam się jeszcze z nikim, u kogo pojawiałyby się zmarszczki w tak młodym wieku. Od razu mogę Cię jednak zapewnić, że owe nierówności nie są efektem zbyt szybkiego starzenia się skóry i nie musisz się martwić, że w wieku dwudziestu lat będziesz wyglądać jak zeschnięta mandarynka ;) Najprawdopodobniej wystąpiły u Ciebie tzw. zmarszczki, a raczej linie mimiczne. Głównym czynnikiem, na skutek którego powstają te nierówności są skurcze mięśni przymocowanych do skóry twarzy podczas robienia min - uśmiechania się, marszczenia czoła itp. Jak napisałaś wiele osób mówi Ci, że od tego będziesz miała zmarszczki, bo często się uśmiechasz, ale to przecież nie oznacza, że masz zastygnąć jak woskowa figura w obawie nimi. Nie tylko marszczenie się skóry wpływa na pojawianie się zmarszczek mimicznych. Bardzo duży wpływ ma promieniowanie ultrafioletowe, więc aby chronić cerę stosuj kremy z filtrem oraz zakładaj okulary przeciwsłoneczne. Piszesz, że masz cerę tłustą lub mieszaną, więc mimo że sprawia ci ona trudności to ponoć właśnie taki rodzaj skóry jest mniej skłonny do zmarszczek. Nie napisałaś, czy stosujesz jakieś kosmetyki przeciwtrądzikowe. Niewłaściwe używanie tego typu środków (szczególnie tych z kwasem) może przyczynić się do tego typu zmian. Stosując kosmetyki na trądzik możesz doprowadzić do wysuszenia skóry, więc pamiętaj o nawilżeniu. Pod oczy mogę ci polecić taki krem :

Lirene Dermoprogram, cera wrażliwa i alergiczna, krem odżywczo-łagodzący pod oczy i na powieki.

W teorii jest on przeznaczony dla kobiet po 20 roku życia, jednak używam go, kiedy skóra pod oczami staje się sucha i nie zauważyłam żadnych skutków ubocznych. Dobrze nawilża. Ma filtr SPF 5. Cena : 17zł / 15ml.
Na twarz mogę polecić maść z witaminą A. Do kupienia w każdej aptece za kilka złotych. Nawilża i natłuszcza skórę.

Nivea Visage, Piękno i Perfekcja, Matujący krem nawilżający na dzień do cery mieszanej i tłustej
Nawilża i delikatnie matuje skórę. Ma filtr SPF 8. Cena : ok. 10 zł / 50 ml
Nie mogę polecić Ci żadnych kosmetyków przeciwzmarszczkowych, ponieważ nie działają one na płytkie zmarszczki mimiczne u młodych osób. Źle dostosowany kosmetyk tego typu może jeszcze zaszkodzić. Jeśli uważasz, że twój problem jest poważny, wybierz się do dermatologa. On doradzi Ci lub odradzi kosmetyki oraz może pomóc rozwiązać problem z wypryskami. A wracając do nawilżania, pamiętaj aby pić odpowiednią ilość wody, co najmniej 1,5 l dziennie. Zmarszczki tego typu mogą stać się bardziej widoczne, jeśli się nie wyśpisz. Pamiętaj, że sen to zdrowie i żadne kosmetyki Ci nie pomogą, jeśli będziesz zarywać noce. Nakładanie pudrów, podkładów i korektorów również może pogorszyć sprawę. Jeśli nie jest to konieczne, nie używaj tych "mazideł" lub ogranicz ich ilość, ponieważ nie ważne jak świetna nie byłaby formuła i tak te kosmetyki mają wpływ na kondycję naszej skóry. I ostatnia oraz najważniejsza rada : nie przesadzaj. Niby łatwo mówić, ale w tym wieku na prawdę nie musisz martwić się jeszcze o zmarszczki, na to przyjdzie jeszcze czas. Być może wyolbrzymiasz trochę problem. Ja również mam takie dwie kreski od wewnętrznego kącika do połowy oka i nie przejmuję się tym, ponieważ to naturalne ułożenie skóry i większość ludzi na świecie ma tego typu nierówności (no może nie ci, który naciągają sobie skórę u chirurga ;). Każdy ma skórę o innych wymaganiach, a te starsze osoby, które niby mają ładnieją od Twojej skórę na pewno myślą o Tobie tak samo ;)

Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam, Pysia.

3 komentarze:

  1. Dziękuję pysiu. Słyszałam również, że zbyt mocne wysuszanie buzi powoduje zmarszczki, a ja niestety kiedyś tylko wysuszałam bo mnie zdawałam sobie sprawy z tego co może spotkać moją twarz :) I jeszcze pytanie o tą maść z witaminą A, bo posiadam ową. Czy ona nie zapycha? Boję się, że ta tłusta formuła zapcha mi pory i będę miała jeszcze więcej pryszczy niż dotychczas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, zdania na ta temat są podzielone, u jednych zatyka, u innych nie. Myślę, że jest to sprawa osobista, jednak kiedy ja stosowałam ją (po preparatach trądzikowych skóra popękała mi za skrzydełkami nosa i tylko to mogłam nakładać) to po niecałych dwóch dniach po podrażnieniu nie było śladu i nie zauważyłam żadnych efektów ubocznych. Może wypróbuj tą maść i sprawdź, u Ciebie nie zatyka, zawsze w końcu możesz zrezygnować :)

      Usuń
    2. Polecam maseczki firmy Dermaglin; głównie Kleopatra oraz przeciwzmarszczkowa. Ładnie ujędrnia skórę i ją wygładza. Można je dostać w Rossmanie lub Naturze za ok. 6 zł :)

      Usuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x