czwartek, 25 kwietnia 2013

Niepoważna okularnica


Hej, nie wiem do końca czy piszę to pytanie w prawidłowym dziale, więc jeśli nie to z góry przepraszam. Mój problem polega na tym, że bardzo lubię elegancki styl czy też takie uczesania jak luźne koczki, ale noszę okulary i w takim połączeniu wyglądam strasznie poważnie, co wcale mi się nie podoba. Nie wiem co zrobić, nie chcę rezygnować ze stylu, który lubię, ale nie chcę też wyglądać tak 'sztywno'. Tu właśnie, zwracam się z prośbą o poradę, jak mogę połączyć ze sobą to wszystko? Niestety pomysł z noszeniem soczewek odpada, gdyż moja wada wzroku potrzebuje dość specyficznych szkieł ;/ Za odpowiedź będę ogromnie wdzięczna ;) Pozdrawiam ;*
~Aga

Kochana Ago,
zdecydowanie jest to pytanie jak najbardziej skierowane do mnie- Nieuchwytnej, co oznacza, że dodałaś je w odpowiednim dziale.

Okulary są utrapieniem wielu dziewczyn. Wpływa na to głównie utarty stereotyp, iż okularnica to kujonka, nudziara i brzydula. Jednak jak z większością stereotypów to zwykłe brednie. Obecnie okulary traktowane są często jako dodatek do stroju. Niektóre osoby kupują nawet tzw. 'zerówki' czyli okulary, które nie mają żadnego znaczenie dla zdrowia, a jedynie są częścią ubioru. Ważny jest jednak odpowiedni dobór oprawek, tak aby dodatek pasował do całej stylizacji tak jak to być powinno.

Spotkałam się ze stwierdzeniem, iż dobry optyk po oprawkach umie powiedzieć praktycznie wszystko o osobie, która je nosi. Skąd się ono wzięło? A stąd, że okulary obecnie tak jak cały strój wyrażają osobowość osoby je noszącej, mamy na rynku bowiem na prawdę duży wybór tych akcesoriów, więc każdy znajdzie coś idealnego dla siebie.

Zajmijmy się tym o co prosiłaś czyli stylem eleganckim jednak odpowiednim dla młodej dziewczyny i niezbyt poważnym.

Musimy pamiętać, iż okulary same w sobie dodają dużo powagi, więc jest kilka rzeczy których
powinnyśmy unikać by nie wyglądać sztywno. Pierwszą taką rzeczą są obcisłe, klasyczne koszule. Kojarzą się one z uroczystościami i pracą, możesz sobie na nie pozwolić jeśli chcesz wyglądać bardzo profesjonalnie. Kolejną klasyką, która nie jest dla Ciebie są obcisłe spódnice i sukienki. Długość nie ma tu znaczenia. W połączeniu z kokiem i okularami nie będą się kojarzyć z nauczycielką lub sekretarką, a tego byśmy nie chciały, prawda?

Bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem są same okulary. Najlepiej jeśli wybierzesz jakieś z większym szkłem oraz w grubszych, kolorowych oprawkach. Chudziutkie, prawie niewidoczne druciki wyglądają bowiem mało stylowo i raczej nie będą atutem Twojego stroju. Spróbuj dobrać oprawki, które będą się komponowały z większością Twojej garderoby, gdyż nie każdego stać na kilka par okularów tak by wymieniać je w zależności od stroju.

Na dobre wyszłoby Ci również zrezygnowanie z koczka na rzecz rozpuszczonych loków czy fal. Możesz również zrobić inne wersje koczka takie jak 2 mniejsze koczki. Zrezygnuj raczej z ciasno zaplecionych warkoczy czy prostych kitków, gdyż w połączeniu z okularami będą wyglądały dość poważnie.

Teraz pokażę parę zestawów, które dla Ciebie przygotowałam i na ich podstawie omówię inne rzeczy, które powinny Ci pasować.

Trochę pazura dodane do stylizacji sprawi, iż będzie na odrobinę mniej elegancka, jednak zachowa elementy takie jak odmiana białej koszuli lub delikatne bransoletki. Tutaj bardziej rockowym akcentem nadającym charakter są spodenki z flagą USA. Okulary i buty są w rzucającym się w oczy kolorze, dlatego są ważnym elementem całości, a nie tylko czymś koniecznym.

Odrobina romantyzmu jednak utrzymana w elegancji. Bardzo oryginalne oprawki okularów nadają charakter całości stylizacji, bez nich byłaby w stylu raczej nieokreślonym. Rzeczą, która Ci się przyda w szafie zdecydowanie jest dżinsowa koszula, nie jest tak bardzo poważna jak klasyczne i pasuje do wielu rzeczy.
Nieco bardziej poważny komplet, jednak nadal przeznaczony dla młodej dziewczyny. Jeśli nie lubisz, aż tak się rzucać w oczy będzie idealny dla Ciebie, gdyż jest dość neutralny i w wyważonych kolorach. W przeciwieństwie do poprzednich nie potrzeba również aż takiej pewności siebie, by go założyć. Idealny jest kwiatowy motyw nadający delikatności całej stylizacji, przez co nie jest aż tak poważna.

Mam nadzieję, iż choć odrobinę zmieniłam Twój stosunek do okularów i pokazałam, iż nie muszą być tylko sprzętem o przeznaczeniu medycznym, ale również ważnym dodatkiem.

Pozdrawiam,
Nieuchwytna.



12 komentarzy:

  1. piękne zestawy *_*

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Nieuchwytna! Bardzo dziękuję Ci za ten post! ;) Moje okulary są dość uniwersalne, czarne, w nieco grubszej oprawce, więc myślę, że nie będę mieć problemu z dobraniem garderoby ;D Wzbogacona o nowe porady, muszę teraz udać się tylko na jakieś zakupy! Jeszcze raz dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładne hipsterskie zestawy :D mi by właśnie tu pasowały koczki z kolorowymi spódniczkami, wiosennymi. to by wyglądało tak dziewczęco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też noszę okulary, całe szczęście po wakacjach będę miała soczewki, bo jak chodzę bez okularów to jestem ślepa jak kret... Eh. :(( I do mnie zawsze wszystkie ciotki itp. w czasie świąt gadają, że ja taka poważna w tych okularach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam nikogo kto by był ubrany tak jak na drugim obrazku - połączenie takich butów i spódnicy z dżinsową koszulą... coś strasznego. :/ ale jak sie niektórym podoba, to dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te buty w drugim zestawie są po prostu koszmarne XD

      Usuń
    2. No buty to istna masakra, ale spódnica z koszulą są w porządku :D

      Usuń
  6. Dziewczyny, jest weekend i nadal nie odpowiadacie. Rozumiem, że w ciągu tygodnia jesteście zabiegane, niewyspane itp. Weekend to czas na odpoczynek i przyjemności (a podobno pomaganie innym jest Waszą przyjemnością). Skoro imprezujecie to ok - ale znajdźcie trochę czasu dla nas. Podobno odpowiadacie na każdy problem. Czy to tylko ściema, by przyciągnąć czytelników? Dodałam swój do sekcji chłopcy wieki temu i nadal nikt mi nie odpowiedział :( Jest mi smutno bo przecież zwierzanie się komuś ze swojego problemu wcale nie jest takie proste jak myślicie. Nie tylko Wy wkładacie mnóstwo pracy przy odpowiadaniu na problemy. My, które się Wam zwierzamy, musimy przedstawić naszą sytuację, często krępującą. Opisujemy Wam nasz urywek życia i przeżywamy to mocno. Liczymy na Waszą pomoc. Obdarzamy Was i tylko Was zaufaniem, dlatego nawet nie wiecie ile to dla nas znaczy. Tyle razy sprawdzałam już i na blogu, czy przypadkiem odpowiedź na mój problem nie pojawiła się w notce i pod zakładką "Chłopcy". Jest mi naprawdę przykro, bo potrzebuję pomocy. Nie chcę być traktowana z góry, tym bardziej, że miałyście odpowiadać na każdy problem. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważ, że jest tylko jedna autorka do działu "chłopcy", a pytań mnóstwo. Nie wymagaj cudów.

      Usuń
  7. witam w klubie okularników - od dawna chciałam to komuś powiedzieć - Ja też wyglądam powaznie. Pomimo że wolałabym wyglądać normalnie aż tak mi to nie przeszkadza. Tylko jak się uśmiecham wyglądam trochę dziwnie ;D

    Okularnica :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz wybór okularów jest taki, że można sobie fajnie dobrać do swojego wyglądu. Można dzięki nim się fajnie wyróżnić. Chyba, że ktoś zamiast okularów woli nosić soczewki. To możecie sobie takie na https://www.twojesoczewki.com/marki/35-air-optix zamówić. Oprócz dużego wyboru są tam też dobre ceny.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x