sobota, 8 marca 2014

CeZik - fenomen czy nic szczególnego?

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić artystę, którego bardzo podziwiam. Jego utwory pokazała mi przyjaciółka, ale szczególnie polubiłam go po koncercie, na którym miałam okazję być. Dodam tylko, że świetny support dał wtedy Peter John Birch - polecam przesłuchanie jego piosenek. Wracając jednak do tematu: Kameralny Akt Solowy CeZika to kawał dobrego show.

Ale kim jest CeZik?
Wiele osób nie słyszało jeszcze nigdy jego twórczości, lub nie wie, że to on jest autorem. Cezary Nowak, bo tak naprawdę nazywa się ten wykonawca, urodził się w Gliwicach w 1985 roku. Ale nie o biografii chcę pisać, więc przejdźmy do rzeczy.

Jako najstarsze wideo na oficjalnej stronie CeZika wyświetla się cover piosenki zespołu Kancelaria pt. "Zabiorę Cię". W późniejszych wykonaniach można dostrzec już nie tylko ładny głos, ale także coraz większą inwencję artysty, która często zaskakuje. 


Jednym z moich ulubionych klipów jest "Od tyłu i klasycznie". Początek wydaje się bez sensu, ale druga połowa filmu sprawiła, że opadła mi szczęka, gdy oglądałam go pierwszy raz.


Warte przesłuchania są też "Wzniosłe treści obcych pieśni", w których podejmuje się dosłownego tłumacznia na język polski zagranicznych piosenek. Współpraca z Czesławem Mozilem zaowocowała bardzo pomysłową realizacją utworu "uCześka z internetu". Najnowszą piosenkę "Nieprzytomny świat" wykonuje wspólnie z Melą Koteluk, którą, nawiasem mówiąc, też bardzo lubię.


CeZik jest także twórcą "KlejNut", w których w bardzo humorystyczny sposób przedstawia ludzi, mniej lub bardziej znanych i przetwarza wypowiedziane przez nich słowa w taki sposób, że zmieniają się w piosenki.


Podejrzewam, że spora część z Was widziała na YouTubie film "POLAK W BRYTYJSKIM MAM TALENT". Jak myślicie, kto postanowił nabrać swoich rodaków? :)


Ja w CeZiku cenię bardzo dystans do siebie i do świata. Nie można mu odmówić talentu i oryginalnych pomysłów. Dobrze, że są jeszcze tacy artyści, których celem jest wywołanie uśmiechu na naszych twarzach. Dlatego bardzo zachęcam do zapoznania się z jego utworami, a ponadto do udziału w "Kameralnym Akcie Solowym", który CeZik prezentuje w wielu miastach Polski. 
Na koniec jeszcze chcę wstawić piosenkę, którą uwielbiam najbardziej ze wszystkich jego utworów.



W odpowiedzi na pytanie Olki o książki lub filmy o podróżach w czasie: z książek kojarzę i polecam "Godzinę pąsowej róży" Marii Kruger i "Przeklętą barierę" Joanny Chmielewskiej. Co do filmów, to "O północy w Paryżu" Woody'ego Allena jest moim absolutnym faworytem. Jeśli przypomną mi się jeszcze jakieś ciekawe tytuły, to wspomnę o nich w najbliższych notkach. 

5 komentarzy:

  1. Co do podróży w czasie - polecam Doctora Who, który jest rewelacyjny i serię książek Marka Hoddera o Skaczącym Jacku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam serię Trylogia czasu, a ten CeZik jest super cool!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej
    Pozdrawiam serdecznie
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  4. Znałam go wcześniej, koleżanka mi kiedyś coś pokazywała jego autorstwa. Hm, co powiedzieć o nim? Mi się podoba, to co robi, aczkolwiek nie przeglądam zbytni jego filmików. Dziękuję za podane tytuły ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę, dobry ten kolo! Kiedyś słyszałam coś z tych KlejNut, a to wykonanie Use somebody porwało mnie! Genialny chłopak, od takich ludzi bije ten optymizm, dystans od siebie i wszystko to, co najlepsze :) Jak najwięcej sukcesów mu życzę :)
    Heavy

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x