środa, 10 września 2014

Ozdabiamy przybory szkolne

Cześć! :)
Wiem, że moje pytanie jest trochę późno, ale mam nadzieję, że zdążysz odpowiedzieć jeszcze we wrześniu, zanim szkoła rozpocznie się na dobre. Jak można ciekawie ozdobić lub przerobić swoje szkolne rzeczy, jak zeszyty, piórnik, długopisy itd. Zależy mi na tym, żeby nie wyglądało to niechlujnie albo dziecinnie.
 Pozdrawiam, 
Tara :)

Witaj Taro,
przyznam, że bardzo podoba mi się Twój pomysł, ponieważ sama już zaczęłam go realizować w tym roku. Zdecydowałam się na to po długich poszukiwaniach ładnych, adekwatnych do moich oczekiwań zeszytów. Miałam po prostu dosyć patrzenia na kolejną Myszkę Miki czy Kubusia Puchatka, nieważne jakby były słodkie. Zapraszam więc do przejrzenia krótkiego przeglądu pomysłów na to jak ubarwić swoją szkolną rzeczywistość.

1. Długopisy i ołówki
Tutaj najbardziej przydatną będzie japońska taśma washi tape. Jest to po prostu półprzeźroczysta, ozdobna taśma dwustronna, dostępna w naprawdę wielu wzorach. Ostatnio zrobiła się ona bardzo popularna, więc w sklepie papierniczym powinnaś dostać ją bez problemu. Jeśli jednak mieszkasz daleko od większego miasta to wystarczy poszukać w internecie.
Cała filozofia ozdabiania przedmiotów w to tym wypadku obklejenie ich taśmą. Ucinamy dwa kawałki takiej jak długość przedmiotu, który chcemy obkleić. Później naklejamy paseczek na ołówek czy długopis i drugi z przeciwnej strony, tak aby nie pozostawić żadnego pustego miejsca. To samo można zrobić ze wszelkimi flamastrami, kredkami, a nawet linijką czy ekierką.

Innym pomysłem jest naklejenie na długopis czy ołówek jakiejś małej ozdóbki np. kokardki. Tutaj znajdziecie zdjęcie, które pokazuje krok po kroku jak ją zrobić: Kokardka DIY. Do tego najlepiej wybrać jednokolorowy długopis w kolorze pasującym do kokardki oraz użyć kleju z pistoletu (do klejenia na ciepło).

2. Zeszyty
Jeśli chodzi o technikę to polecam scrapbooking, o którym notkę znajdziecie o tutaj: Scrapbooking. Poniżej przedstawiam natomiast kilka konkretnych pomysłów. Oczywiście kolorystykę czy dodatki zawsze możesz dobrać według własnych upodobań. Dobrą opcją jest dodanie do zeszytu jakiejś gumki czy wstążeczki, dzięki którym da się go zamknąć tak aby po otwarciu notesu z środka nie wyleciały żadne Twoje liściki czy tajne plany zabicia czasu na lekcji.

Zeszyty możemy ozdobić nie tylko papierem ozdobnym, ale też zdjęciami. Czy to naszymi czy też znalezionymi na różnych stronach typu http://weheartit.com/. Obrazki można połączyć w kolaż dopiero przy przyklejaniu na okładkę zeszytu lub też już w komputerze przy pomocy różnych programów graficznych. Polecam Picasę. Jest tam opcja 'stwórz kolaż' później wystarczy jedynie wybrać zdjęcia, które chcemy na nim umieścić i poprzesuwać je do odpowiednich miejsc.


Natomiast dla osób posiadających cierpliwość oraz zdolności plastyczne polecam opcję zeszyt w jednokolorowej, papierowej oprawie+czarny cienkopis. Oczywiście można dobrać również inne kolory, jednak moim skromnym zdaniem jeśli chcemy użyć tylko jednego flamastra to z czarnym efekt jest najlepszy.



3. Piórnik i plecak
Zapraszam tutaj:  . Jednak jako, że w tamtej notce praktycznie nie ma zdjęć dodam tutaj kilka inspiracji.




To już koniec, być może nie znalazłaś tu wiele tekstu czy porad, jednak mam nadzieję, że chociaż trochę Cię zainspirowałam do jakiś zmian. Natomiast wszystkim dziewczynom polecam zrobienie sobie takiej personalnej wyprawki szkolnej. Będzie to doskonałe umilenie ciężkich dni spędzonych na nauce.

Pozdrawiam, 
Nieuchwytna

1 komentarz:

  1. Dziękuję za wspaniałą odpowiedź :) Na pewno wykorzystam pomysł z ołówkami i długopisami oklejonymi taśmą. Nie wiesz może, gdzie można ją kupić za przyzwoitą cenę? :))
    Zeszyty na pierwszym ze zdjęć są cudowne i dzięki nim mam pomysł na moje własne :) Ach, chciałabym być tak uzdolniona, by móc ozdobić zeszyty cienkopisami. Wyglądają super ;)
    Ale przede wszystkim baardzo dziękuję za pomysł na plecak! Mój wygląda podobnie do tego miętowego i teraz wiem jak sprawić, by wyglądał bardziej dziewczęco. Czegoś takiego właśnie szukałam :))
    Jesteś świetna i na pewno będę zaglądać na bloga regularnie.
    Pozdrawiam,
    Tara :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x