środa, 10 września 2008

Jak ukazać im moją pasję?


Hej Dziewczyny! Mam pytanie... chyba najbardziej skierowane do Pchełki... Otóż od prawie trzech lat interesuję się mangą i anime. Dwa lata temu zaczęłam kupować tomiki komiksów, ale... w tajemnicy przed rodzicami! Uzbierała się całkiem pokaźna kolekcja... Chciałabym podzielić się z rodzicami moją pasją, pokazać im, co mnie interesuje. Jednak nie wiem jak to zrobić... Nie mam pojęcia jakby zareagowali na widok tylu komiksów! Z mamą by chyba poszło łatwiej, bo by się pośmiała, pooglądała i może by jej się spodobało... Ale tata to co innego... Wkurzyłby się chyba i wywalił moją kolekcję przez okno. Jak mam im to powiedzieć, pokazać te komiksy? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam! ~Sakura

  

Kochana Sakuro!
Po pierwsze - gratuluję wytrwałości:) Pewnie musisz byc tym mocno zafascynowana;)
Jeśli chodzi o Twoich rodziców - sprawa jest dośc trudna i myślę, że raczej nie skończy się tak, jakbyś tego pragnęła.
Chciałabyś pokazac rodzicom, że M&A Cię interesuje bardziej niż bardzo, że chciałabyś iśc dalej w tym kierunku, kupowac tomiki, płyty, jeździc na konwenty. Możesz miec nadzieje, ze rodzice zareagują tak: "To wspaniale, córeczko! Myśleliśmy, że nigdy nie odkryjesz świata M&A! Od dzisiaj wspólnie chodźmy kupowac komiksy!". Jednak świat nie jest idealny i myślę, że rodzice potraktują to jako koleją "szybko przemijającą fascynację", ale bedą to tolerowac, o ile nie będziesz ich zmuszac do czytania i oglądania ;) (i mam nadzieję, że nie zareagują jak moi rodzice na początku). Generalnie chodzi mi o to, że nastaw się na gorsze, ewentualnie będzie tylko lepiej;)
Myślę, że jeśli chodzi o formę przekazania tej wiadomości, to najlepiej bedzie stopniowo "uwalniac informacje", zamiast przy obiedzie walnąc: "Interesuję się japońskim komiksem i mam już 200 tomików, po 17 zł każdy". :D Czasem przy okazji rzuc: "Wiecie, że interesuję się komiksem japońskim? Na początku myślałam, że to takie sobie, ale potem się wciągnęłam" albo (z humorem) "Może pokazac ci, na co twoja córka marnuje swój czas?".
Jeśli wytoczą ciężkie działa pod tytułem: "To strata czasu, pieniędzy, to głupota etcetc." możesz spokojnie im odpowiedziec: "Nie oczekuję po was, żebyście zainteresowali się tym, czym ja się interesuję. Nawet nie pragnę, byście to zrozumieli. Proszę tylko, byście to uszanowali i tolerowali."
Trudno jest doradzic cokolwiek innego, gdyż nie znam charakterów Twoich rodziców. Jeśli czytelniczki mają jakieś propozycje - niech napiszą.
Jeśli będziesz miała inne pytania - zapraszam na gg. Mam nadzieję, że uda Ci się zaprezentowac M&A w dobrym świetle i... do zobaczenia na Mokonie?:)

Pchełka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x