czwartek, 27 sierpnia 2009

Rodzice nie akceptują mojej przyjaciółki!

Hej, potrzebuję rady. 
Otóż od roku przyjaźnię się z pewną dziewczyną, 
chodzimy razem do miasta, kina itd. 
Ale moi rodzice jej nie lubią, kiedy ona do mnie przychodzi mój tata albo udaje że jej nie ma, 
albo jest dla niej niemiły, czasami mówi mi, że jej nie lubi bo jest zarozumiała i uważa się za najpiękniejsza i najmądrzejszą dziewczynę na świecie, i że przez nią nie będę miała w gimnazjum przyjaciół. 
Okej przyznaję, że często mówi 'och jaka jestem wspaniała' ale w formie żartu, a nie że naprawdę tak myśli .. ale z moim tatą nie da się na ten temat porozmawiać, bo od razu udaje że ogląda telewizję albo coś. 
Przyznaję, moja przyjaciółka bywa czasami irytująca pod względem krytyki, 
i często wyśmiewa się z tego co robię czy kupuję bo jej to się nie podoba, 
ale ogólnie bardzo ją lubię i nie chcę przestać się z nią przyjaźnić, 
jednak moi rodzice mi to doradzają. Proszę, doradźcie mi co mam zrobić, 
żeby moi rodzice zmienili o niej złe zdanie ? ~Przyjaciółka

  

Droga Przyjaciółko!

Twoi rodzice może nie zbyt dobrze znają Twoją przyjaciółkę i oceniają ją na podstawie kilku usłyszanych zdań, nie mając pojęcia jaka jest naprawdę. Przede wszystkim powinnaś wytłumaczyć rodzicom, jak ona ważną jest dla Ciebie osobą. Powiedz im to samo, co napisałaś mnie, wytłumacz co w niej doceniasz i jak bardzo trudno znaleźć jest prawdziwego przyjaciela, takiego jak ona. Gdy tato nie będzie chciał słuchać i oglądał telewizor, nie przestawaj do niego mówić, na pewno będzie Cię słuchał. Przecież nie da się oglądać telewizora, gdy ktoś w pobliżu coś mówi ;) Siłą rzeczy tato będzie Cię słyszał, mimo iż może to ukrywać.
A może zaproponuj rodzicom lepsze poznanie Twojej przyjaciółki? Poproś ich na przykład, aby zrobili grilla, na którego zaprosiłabyś przyjaciółkę. Gdyby Twoi rodzice przebyli z nią trochę więcej czasu, na pewno zmieniliby o niej złe zdanie :).
Ważne jest także, aby Twoi rodzice zrozumieli, że bez względu na to, czy będziesz nadal utrzymywać tę przyjaźń, czy nie, to zależny tylko i wyłącznie od Ciebie, czy znajdziesz przyjaciół w gimnazjum i Twoja przyjaciółka nie ma tu nic do gadania! Najlepiej im to powiedz ;).

Pozdrawiam, 
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x