środa, 14 października 2009

Uroda: Czerwienie się

Cześć Dziewczyny!
Otóż mam taki problem. Bardzo często się czerwienię na policzkach, gdy się zbyt dużo śmieję albo gdy mówi ktoś mówi na temat dla mnie niewygodny. Bardzo mi to utrudnia życie. W domu jeszcze ujdzie, ale w szkole zdarza się, że ktoś mnie nazwie "burakiem". Proszę pomóżcie, bo sądzę, że ten problem dotyka nie tylko mnie.

~ asia_pee



Kochana Asiu!

Problem czerwienienia się dotyka wielu osób. Zazwyczaj pojawia się podczas okresu dojrzewania, a z czasem zanika. Może być to spowodowane np. zaburzeniami układu współczulnego, wówczas polecam udać się do lekarza rodzinnego na konsultację.
 Możliwe też, iż taka cecha została ci przekazana genetycznie. Innym wyjściem jest to, iż dolega ci lekka erytrofobia, czyli lęk przed czerwienieniem się. Powoduje to błędne koło: człowiek rumieni się ze wstydu, że to robi itd. Powinnaś rozpatrzyć to wszystko wspólnie z lekarzem.

"Erytrofobia (łac. erythrophobia) – chorobliwy lęk przed czerwienieniem się. Jest zwykle jednym z objawów fobii społecznej, choć może też występować samodzielnie (erythrophobia separata). Zwykle skutkuje właśnie rumienieniem się, np. w sytuacjach towarzyskich; może to prowadzić do unikania ich. Takie chorobliwe czerwienienie się może być spowodowane zaburzeniami układu współczulnego. Do leczenia izolowanej erytrofobii bywają niekiedy stosowane β-blokery, np. propranolol; natomiast w przypadku cięższych współistniejących zaburzeń lękowych (np. w fobii społecznej) optymalnym wyjściem jest leczenie podstawowego zaburzenia."
(wikipedia.pl)


Złotym środkiem na każdą tego typu dolegliwość jest nic innego, jak akceptacja. Złośliwi mogą twierdzić, że wyglądasz jak burak, wielu uważa jednak, iż jest to urocze. Musisz popracować nad pewnością siebie. Jak to zrobić: taka notka znajduje się w archiwum naszego bloga:).
KLIK

Mam nadzieję, że pomogłam choć w małym stopniu!
Pozdrawiam,
Megu;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x