piątek, 30 października 2009

Zostawia mnie, a potem wraca

mam pewien problem. Moja przyjaciółka jest dlamnie często wredna, ostatnio zdarzyła sie pewna sytuacja, nie wiem corobić. W wakacje mnie nie było w domu i juz nie mogłam doczekac siekiedy się z Agatą zobacze. Wysyłałam jej kartki itd, pisałam smsy,wróciłam do szkoły chciałam z nia pogadać o wakacjach co sie działoitd. i zośia ( koleżanka) powiedziała mi że siedze teraz z nią bo Agatasiedzi z inną dziewczyną. Potem koleżanki z klasy powiedziały mi jak toAgata mnie obgadywała. Wymieniła mnie i nawet mi nie powiedziała że zemną już nie siedzi. W czasie naszej pprzyjaźni była o wszystkozazdrosna i zaborcza ale nie sądziłam że stać ją na coś takiego.no więcAgata sie pokłuciła ze swoja "nową przyjaciółką" i chce z nowu sie zwmna przyjaźnić. W dodatku nie pozwala mi siąźć z Zośką( bo w koncuAgata nie siadła z swoja przyjaciółką), jak jej to powiedziałam toudała, że mnie nie słyszy. Co robic? Dalej się z nią przyjaźnic? ( Chcedodać, że siedze z Agatą w jednej ławce)

~Gośka

 

Droga Gosiu!

Po pierwsze - nie można się z kimś przyjaźnić i nagle zerwać przyjaźni i udawać, że niczego między Wami nie było. Prawdziwej przyjaźni nie da się zerwać ot tak, kiedy tylko się tego chce. Dobrze więc będzie, jeśli zastanowisz się nad tym, czy rzeczywiście łączy lub łączyło Was coś więcej niż tylko koleżeństwo. Może po prostu jesteście dobrymi koleżankami, a słowo "przyjaźń" to zbyt mocne określenie na Wasze wzajemne stosunki. Cóż, nie mi to oceniać, sama na pewno wiesz najlepiej, jak to między Wami jest ;).
Zastanów się więc dobrze, czy zależy Ci na utrzymywaniu Waszych stosunków. Przemyśl wszystkie za i przeciw. Pomyśl o tym, co fajnie jest Wam robić razem i o tym, co tak bardzo irytuje Cię w Agacie. Zdecyduj czy więcej masz korzyści, czy zmartwień z Waszych wspólnych spotkań.
Jeżeli zrozumiesz, że Wasza przyjaźń nie jest warta tego, abyś znosiła te wszystkie przykrości i problemy, którymi obdarowuje Cię Agata, po prostu wytłumacz jej wszystkogrzecznie i znowu usiądź w jednej ławce z Zośką.
A jeśli uznasz, że zależy Ci na Waszej przyjaźni i jest Ci ciężko bez Agaty, powinnaś z nią porozmawiać. Wytłumacz, że nie chcesz być tak traktowana, nie chcesz, aby Agata raz była Twoją koleżanką, a raz o Tobie zapominała i traktowała Cię jak obcą osobę, albo jak koleżankę "na pocieszenie" albo "na doczepkę". Porozmawiaj z nią spokojnie, ale szczerze! Wyznaj wszystko, co leży Ci na duszy i upewnij się, że tym razem przy pierwszej lepszej okazji przyjaciółka Cię nie opuści. Pamiętaj także o tym, aby nie być na każde zawołanie Agaty. Nie słuchaj jej, kiedy mówi Ci, że nie możesz usiąść z Zośką, bo to Twoja sprawa! Nie daj sobą pomiatać!

Pozdrawiam,
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x