piątek, 27 sierpnia 2010

Koleżanka mi się narzuca!


Jestem Dajana i mój problem polega na tym, że mam koleżankę, która chce się ze mną przyjaźnić za wszelką cenę a ja jej nie lubię! Cały czas wmawia mi i sobie, że na pewno będziemy świetnymi przyjaciółkami na dobre i na złe. Cały czas mówię jej, że nie jesteśmy i nie będziemy przyjaciółkami bo całkiem się różńimi. Ona by tylko zakuwała przez cały dzień a później idzie spać. A ja całkiem na odwrót uczę się oglądam tv, wydurniam się z koleżankami i żyję chwilą a ona nie. Nie chcę się z nią przyjaźnić. A tak się składa, że teraz idę do gimnazjum a z mojej klasy tylko ona jedyna wybiera się do tego samego ca ja. Co mam zrobić? Czuję się jak bym mówiła do słupa! Czekam na odpowiedź
~Dajanuś


Droga Dajano!
 Zastanów się czy na pewno nie chcesz, aby ona była Twoją przyjaciółką. Może jeśli lepiej ją poznasz, zmienisz zdanie. To że ona cały czas się uczy, nie znaczy, że jest nudna. Każdy ma swoje zainteresowania, a widocznie ją ciekawi nauka. Poza tym myśl pozytywnie i nie stawiaj na opcję, że na pewno nic z tego nie będzie!:) Nie musisz od razu nazywać ją swoją przyjaciółką. To ważny tytuł i trzeba na niego zasłużyć. Podobno przeciwieństwa się przyciągają. Różnice między Wami nie są trwałe. Możliwie, że ona chce się zmienić i potrzebuje pomocy. Spotkaj się z nią, porozmawiajcie. Zapytaj czym się interesuje, co lubi robić. Może znajdziecie wspólny język. Rozumiem, że dziewczyna zraziła Cię ciągłym gadaniem o przyjaźni, ale może ona jest osobą, która potrzebuje ludzi, którym mogłaby się zwierzyć. Jeśli nie spróbujesz, to się nie dowiesz. Postaw siebie na jej miejscu i spójrz na tą sytuację jej oczami. Może to coś zmieni. Jak byś się czuła, gdyby osoba, którą lubisz, odrzucała Cię i nie dawała Ci szansy? Wytłumacz jej, że troszkę Ci się narzuca, tylko delikatnie. Otworzy jej to oczy. Moim zdaniem powinnaś zaryzykować. Poznawaj nowych ludzi, nie stój cały czas w miejscu. I z góry nie zakładaj, że się nie dogadacie.;) Jeżeli jedak nie chcesz dać jej szansy, ani do niczego się zmuszać, spróbuj jeszcze raz z nią pogadać. Wytłumacz, że nie chcesz się z nią kumplować, i że nic z tego nie będzie. Staraj się to zrobić jak najdelikatniej, bo możesz ją zranić. Nie dawaj jej żadnych znaków, po których mogłaby wywnioskować, że chcesz się do niej zbliżyć. Mam nadzieję, że rozmowa podziała, i że w ogóle nie będzie potrzebna.;) Jeśli jednak się mylę i nie uda Ci się jej tego wytłumaczyć, po prostu jej unikaj. Gdy podejdzie do Ciebie na korytarzu, powiedz, że musisz już lecieć. Gdy zadzwoni, pytając, czy masz dzisiaj czas, mów, że musisz pomóc mamie. Po jakimś czasie da sobie spokój i przestanie zabiegać o Twoją przyjaźń. Myślę, że na prawdę powinnaś dać jej szansę. Jak to ludzie mówią: ,, nie oceniaj książki po okładce". Powodzenia!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x