środa, 25 sierpnia 2010

Ból w okolicach klatki piersiowej.


Mam problem z dziedziny zdrowia. Od kilku dni, kiedy kładę się spać, to (w pewnej pozycji) zaczyna mnie coś kłuć. To kłucie jest umiejscowione mniej więcej w środku tułowia, bardziej po lewej stronie. Wydaje mi się, że to za nisko na serce. Kiedy zmienię pozycję (np. położę się bardziej na boku), kłucie ustaje. To nie jest jakoś bardzo dokuczliwe, ale nieprzyjemne. Zastanawiam się, czy to nie przepona, bo ostatnio dużo śpiewam w chórze, ale chodzę na te zajęcia od dwóch lat, więc czemu miałoby się coś nagle stać? 
Tylko proszę, nie straszcie mnie, jeśli nie jesteście przekonane, co to może być, bo jestem hipochondryczką... 

~Śpiewaczka
 


Droga Śpiewaczko!

Poszperałam trochę w internecie na ten temat i nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi.
W środkowej części tułowia, położonych jest wiele narządów, więc nie można jednoznacznie stwierdzić, który może być rozwiązaniem przyczyny naszego bólu. Od niektórych narządów ból może promieniować, więc jest to dodatkowym utrudnieniem w postawieniu diagnozy. Radziłabym się udać do lekarza, który może wykonać odpowiednie badania. Piszesz, że ból pojawia się kiedy idziesz spać w pewnej pozycji ( podejrzewam, że na plecach). Spróbuj unikać tej pozycji, tylko kładź się na boku. Z czasem ból może sam przejść. Jeśli przejdzie to znaczy, że były to jakieś nerwobóle lub nadwyrężyłaś sobie jakieś kości. Nie podałaś czy w ostatnim czasie zaczęłaś uprawiać jakiś sport. Może w ostatnim czasie, przewróciłaś się na WF i nadwyrężyłaś jakąś kość? Radzę poczekać około tygodnia. Jeśli ból minie samoistnie nie było to nic groźnego. Jeśli nie minie, powtarzam, udaj się do lekarza. Jeśli chodzi o przeponę to szczerze wątpię w to, że ona jest przyczyną twojego problemu. Chodzisz na chór już 2 lata, więc jeśli było by coś nie tak, ujawniło by się to już wcześniej. A tak na marginesie, według mojego wspaniałego rysunku układu oddechowego, przepona jest po prawej stronie ;)

Pozdrawiam
Sarah
Sarah (17:00)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x