sobota, 2 października 2010

Sposoby na siniaki.


Hej!Mam taki mały problem. Ostatnio się trochę poobijałam (niezdarność ;P) i narobiło mi się sporo 
siniaków. Na dolnej części nogi mam dosyć duże, sinawe miejsce (zielonkawe), trochę zdartą skórę, 
mały guzek, no i niestety to boli. Na drugiej nodze mam coś podobnego. Trochę utrudnia mi to życie ;P, 
macie jakiś pomysł, jak mogę przyspieszyć gojenie,zanikanie siniaków itp.? Z góry wielkie dzięki! 
~Poobijana xD

   
Witam Poobijana!
Przewertowałam kilka książek, przekopałam fora internetowe i już jestem zwarta i gotowa by odpowiedzieć na pytanko ;)
Jeśli chodzi o twój problem, to sprawa wygląda tak: natychmiast po uderzeniu, przyłóż coś zimnego do stłuczonego miejsca,może to być lód, butelka czy łyżka (w przypadku np. czoła). Dzięki temu guz/siniak będzie mniejszy i szybciej zacznie się goić… Na takiej samej zasadzie działa rozmasowanie, roztarcie miejsca, w którym zamierza się pojawić siniak ;) Możesz też spróbować okładów z sody(jedna łyżeczka na ok.100ml wody), ma bowiem ona działanie ściągające i na pewno pomoże. Przechodząc do specyfików farmaceutycznych-jest sporo maści, m.in.: ArcelanHiruoid czyAltacet. Ta pierwsza, zawiera wyciąg z kwiatów arniki, które przyspieszają gojenie i zanikanie siniaków. Tego typu preparaty można dostać w sklepach zielarskich i zwykłych aptekach.  Druga zaś, działa na zasadzie rozpuszczania skrzepów, dzięki czemu skóra wraca szybko do swojego normalnego koloru ;) Słyszałam o pozytywnym działaniu plastrów Prel Blue, które chłodzą i przyspieszają proces regeneracji. Stosuje się je w przypadku bardziej rozległych stłuczeń. Znalazłam jeszcze jeden patent, który możemy jednak stosować tylko i wyłącznie wówczas, gdy obite miejsce, nie ma uszkodzonego naskórka.Mianowicie: okład z czosnkiem i oliwą.Rozgniatamy 5 ząbków czosnku, który następnie mieszamy z 2 łyżkami oliwy z oliwek. Nasączamy gazę tym roztworem i przykładamy na stłuczone miejsce kilka razy w ciągu dnia.
Trzeba pamiętać, że w żadnym wypadku na siniaki nie można nakładać maści rozgrzewających!
Mam nadzieję, że pomogłam.
Pozdrawiam,
BallerinaGirl.
PS. Na dworze coraz cieplej, więc korzystajmy z pogody, ale róbmy to przede wszystkim z rozwagą, bo oddziały chirurgii nie nadążają już przyjmować pacjentów! Zwichnięcia, złamania, skręcenia, wybicia i tak w kółko:P Mam nadzieję, że żadna z naszych czytelniczek w najbliższym czasie nie będzie musiała tam zawitać :) 
BallerinaGirl (16:10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x