czwartek, 3 maja 2012

Moje przyjaciółki obrażają się wzajemnie.


Cześć. ;) Mam na imię Klaudia, chodzę do 1 gim. Mam dość skomplikowany problem. Zacznę od początku...
Kolegujemy, a raczej zadajemy się w szóstkę (ja,  Justyna, Ola, Julia, Michał, Damian), tak wiem to duża liczba ale raczej mamy tych "bliższych" przyjaciół i tych "dalszych". Najbliższymi moimi przyjaciółkami są Ola i Justyna. A problem leży właśnie w nich... Lubią się na zasadzie "cześć, pa", nie jako te "naj", ale nie jest tak źle. Ostatnio Justyna była w szpitalu, bo jest chora dość mocno (operacje etc.). Moja przyjaciółka Ola ma dosyć jak Justyna mówi, że ona ciągle kłamie, - racja czasem powie nie prawdę ale chyba jak każdy (?) Justyna obraża ją, dołuje i niszczy jej humor. A jak już dojdzie do rozmowy, to wyzywają się Ola-Justyna, potem się obrażają... Nawet jak Justyna jeździ po Oli to i tak każdy wierzy, że to Ola po Justynie.. Na koniec Justyna mówi każdemu, że to Ola zaczęła, że ona już siły nie ma na te oszczerstwa ze strony Oli. Jak się pokłóci z Olą to odwraca wszystkich przeciwko jej. Czyli Ola jest sama : Julia,  Michał,  Justyna i Damian są obrażeni na nią bo "rani" Justynę. A to nie prawda. Przez ten Justyny szpital każdy jej teraz wierzy. Że ona ta dobra, a może robić sobie co chce i tak jest "święta". Owinęła sobie chłopaków i Julie wokół palca.
Ja jestem tak po środku, bardzo lubię Olę,  Justynę też... ale ja nie mogę już słuchać jak jedna się obrazi na drugą to potem Foch Forever dochodzą do tego inne osoby... Co ja mam zrobić lubię je obie, jak powiem Justynie co o tym myślę (że nie powinna tak Oli dołować, obrażać bo to też człowiek itp.) to zaraz zacznie że to nie prawda, że to Ola ta zła, że ja nigdy nie widzę u Oli winy. No i każdy się na mnie obrazi prócz Oli.
Myślę, że chociaż w połowie zrozumiałyście na czym polega mój problem. Pozdrawiam i czekam ;)
~MissAllLife


Kochana!
 Sytuacja jest dość skomplikowana. Moim zdaniem dziewczyny same powinny rozwiązać konflikt, który jest między nimi. Możesz jedynie im w tym delikatnie pomóc, jednak ciężko będzie cokolwiek zdziałać.
 Na początku zaproś obie dziewczyny do siebie i postaraj się delikatnie z nimi porozmawiać. Wyjaśnij im to, co napisałaś mi tutuaj, oczywiście w trochę inny sposób. Powiedz, że nie możesz patrzeć na ich kłótnie. Są przecież dobrymi koleżankami i nie powinny się nawzajem obgadywać, ani zmyślać kłamstw na swój temat. Poproś, aby problem starały się rozwiązać między sobą, a nie wciągały w to całą paczkę. Wytłumacz, że w ich kłótniach biorą udział wszyscy, co nie powinno mieć miejsca. Postaraj się doprowadzić do porozumienia: niech obie strony ustalą, że zawsze będą starały się porozmawiać na spokojnie o jakiejś sytuacji, zanim zaczną się obrażać i stwrzać niepotrzebne konflikty. Dołącz także punkt o prawdomówności i szczerości - w przyjaźni nie ma miejsca na kłamstwa, jest to sposób na zapobieganie plotkom, które (jak piszesz) są głównym powodem kłótni Oli i Justyny.
 Porozmawiaj ze swoimi przyjaciółmi. Ustal z resztą paczki, że jesteście obojętni na kłótnie Oli i Justyny. Niech dziewczyny same poradzą sobie ze swoim problemem, wciąganie w to innych na pewno nie pomoże.
 Myślę, że dobrym sposobem jest także rozmowa z Justyną. Wytłumacz jej jeszcze raz na spokojnie, że nie jest do końca fair w stosunku do Oli. Poproś, aby przestała wymyślać plotki oraz buntować resztę paczki przeciwko dziewczynie. Bądź ostrożna - przyjaciółka może łatwo obrocić Twoje słowa przeciwko Tobie i uznać, że trzymasz stronę Oli.
 Jeżeli działania nie przyniosą żadnego efektu po prostu olej sprawę. Nie możesz wybierać po której stronie chcesz być - po prostu nie daj odczuć żadnej z nich, że wolisz którąś bardziej. Jeżeli Twoje przyjaciółki nie będą chciały dojść do porozumienia, Twoja pomoc jest tutaj zbędna. :)
 Mam nadzieję, że wszystko się ułoży. Trzymam za Ciebie kciuki!
 Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x