wtorek, 2 kwietnia 2013

Opuchnięte oczy

Hej ! :) Mam problem dotyczący zdrowia, a mianowicie oczu. Gdy rano się budzę, moje oczy są spuchnięte. Ale jak już wstanę to samo schodzi prędzej czy później. Tylko przed wczoraj jak wstałam to miałam tak strasznie spuchnięte oko, ze wyglądałam jakby mnie ktoś pobił :\ zastosowałam zimna wodę, i startego ziemniaka, i ogórka tez, ale opuchlizna jest widoczna jeszcze dziś.
Nie wiem od czego to jest, bo nie mam raczej alergii na kosmetyki ani nic innego. Chciałabym się tego pozbyć, żeby ni iść do szkoły jak po jakiejś walce na pięści x) Wiec jeśli mogłybyście podać jakieś rady, jak szybko pozbyć się opuchlizny z oka, i przy okazji jak zapobiec tej opuchliźnie co rano? Może źle się odżywiam, bo wiem ze jedzenie może powodować zatrzymywanie wody w organizmie. A może powietrze w moim pokoju to powoduje.
Z góry dziękuje za odpowiedz, może być w komentarzu, ale już nie chce wyglądać jak zombie ._. Pozdrawiam cala załogę! :*
Hania
PS. Teraz skora na mojej powiece jest jeszcze zaczerwieniona, sucha i się łuszczy :(

Droga Haniu!

Zwracając uwagę na dietę trafiłaś w dziesiątkę. Najpierw przyjrzyjmy się limfie. To taki płyn, który wyłapuje toksyny i odprowadza je do nerek, gdzie są usuwane. Układ limfatyczny (czy też inna nazwa: chłonny) jest trochę podobny do krążenia, z tym, że nie ma serca a są węzły chłonne. Zła cyrkulacja limfy może powodować opuchliznę oczu. Z kolei zła cyrkulacja jest spowodowana złą dietą. Powinnaś ograniczyć sól i pokarmy tłuste. Teraz kolej na wodę. Aby pozbyć się jej z organizmu wystarczą środki moczopędne. Takim środkiem jest żurawina, truskawki, gruszki, agrest i czarne jagody. Możesz również spróbować różnych ziołowych herbatek, np. z bratka, pokrzywy, rumianku jak i jałowca czy skrzypu. Z warzyw zwróć uwagę na bakłażany, koperek, pomidory, selery i chrzan. Pamiętaj aby pić dużo wody, ponieważ organizm może się odwodnić! Jednak jeżeli opuchlizna utrzymuje się przez dłuższy czas, może być to sygnał, że jest coś nie tak z układem krążenia lub nerkami i należy zgłosić się do lekarza.

Jak się pozbyć opuchlizny?


Ano, od zawsze uważam, że ziółka najlepsze na wszystko i tutaj też się to sprawdza.
*Spróbuj kompresów z rumianku, bławatka, szałwii czy czarnej herbaty (tylko ostrożnie, ponieważ mogą uczulać).
*Na opuchliznę dobre jest zimno, dlatego jeśli używasz jakiś kremów pod oczy, dobrym pomysłem jest trzymanie ich w lodówce. Aby pozbyć się opuchlizny przykładaj kostki lodu, lub zimne łyżeczki. Wkładaj je wieczorem do zamrażali, a rano przykładaj o opuchnięć, tylko nie za długo.
*Wspomniałaś już o ogórku i ziemniaku, lecz jest jeszcze pietruszka. Posiekaj natkę pietruszki i wymieszaj z 2 łyżeczkami śmietany. Trzymaj 15 minut, później zmyj letnią wodą.
*Zwracaj uwagę czy w kosmetykach używanych do oczu jest kofeina, szałwia, rumianek, świetlik lub herbata.
*Masuj oczy. Palcem wskazującym uciskaj punkty od zewnętrznego do wewnętrznego kącika oczu (tzw. drenaż limfatyczny).
*Oczy przemywaj zimną wodą, aby poprawić krążenie.
Kilka zabiegów już nie na oczy: 
*Śpij przy otwartym oknie/ w dobrze wywietrzonym pokoju, a przed snem wypij szklankę wody.
*Hartuj się biorąc na przemian zimne i ciepłe prysznice. Poprawi to krążenie krwi i limfy.

Preparaty na opuchnięte oczy.

Bardzo duży wybór przedstawia Floslek.
 Powyżej prezentuję trzy kremy tej firmy. Każdy z nich zawiera świetlik. Wkleję informacje ze strony firmy o każdym z nich:

1. (żółty z rumiankiem) Łagodzi podrażnienia, przynosi ulgę, zmniejsza zaczerwienienie, pieczenie. Usuwa uczucie tzw. „ciężkich powiek”. Likwiduje złuszczanie naskórka wokół rzęs u osób stale wykonujących makijaż oczu przy użyciu cieni prasowanych i tuszu. Wyciąg z rumianku działa przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo.

2. (zielony z aloesem) Przynosi ulgę, przyjemne uczucie delikatnego chłodzenia, powoduje ustąpienie uczucia tzw. „ciężkich powiek”. Łagodzi podrażnienia, zaczerwienienie, pieczenie spowodowane zabiegami kosmetycznymi takimi jak demakijaż, makijaż permanentny, henna. Likwiduje nadmierne złuszczanie się naskórka wokół rzęs.

3. (niebieski z bławatkiem) Działa jak kompres. Dzięki zawartości wyciągu ze świetlika lekarskiego szybko zmniejsza nadwrażliwość na światło, łzawienie oraz uczucie zmęczenia, pieczenia oczu, Ekstrakt z chabru bławatka łagodzi podrażnienia oraz wykazuje działanie przeciwzapalne i przeciwalergiczne. 

Kosmetyk ma 15ml i kosztuje ok. 7,60zł. Opinie o nich są dobre, więc może warto spróbować? Najlepiej jest trzymać krem w lodówce, aby dodatkowo podziałać jeszcze zimnem.


Mam nadzieję, że notka przydatna ;)
Pozdrawiam,
Lullaby.

8 komentarzy:

  1. masakryczny problem ;o myślę, że okłady z ziółek powinny w jakimś stopniu pomóc. w dzieciństwie kiedyś mi się zbierała ropa na oku i właśnie mama mi przykładała takie kompresy. pomagało! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. z rumianku bodajże, ale nie jestem pewna ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lullaby, gdzie można dorwać te kremy? Mam problemy ze śliwkami pod oczami i myślę, że ekstrakt łagodzący również by mi dobrze zrobił. Jednak jak szukałam czegoś w drogeriach, to miłe panie wyskakiwały z kosmetykami za minimum 50 zł :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puddingu pytałabym raczej w aptekach. Ja patrzyłam w sklepie internetowym Flos-leku:
      http://www.floslek.pl/11,produkty_pharma/126,skora-wokol-oczu.html
      z dostawą wychodzi ok. 17zł
      Internetowa apteka:
      http://www.aptekaslonik.pl/index.php?c=432&n=pielegnacja-oczu.html
      tutaj z kolei wychodzi ok. 12zł z dostawą

      Jak nie patrzeć taniej niż w drogerii. Jeszcze ci podam link do mapy sklepów i aptek, gdzie można kupić:
      http://www.floslek.pl/139,mapa.html

      Usuń
    2. Dżemkuję pięknie! :)

      Usuń
  4. jak zle sie zmyje makijaz wieczorem, to rano tez oczy moga byc spuchniete ! warto pamietac

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje Lullaby za szybka notke ! :) juz jest lepiej, a ja musze zaopatrzec sie w rumianek ^^ Hania

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja bym poleciła wizytę u alergologa. Też miałam taki problem w zeszłym roku, dodatkowo moje oczy strasznie łzawiły i okazało się, że wszystkiemu winne są pyłki. Teraz, mimo śniegu na zewnątrz, też pyli leszczyna, więc dobrze by było zrobić testy, a lekarz jest w stanie dobrać Ci odpowiednie krople do oczu.

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x