piątek, 15 października 2010

Rozstępy & hemoroidy & plama na skórze.


Dzisiejsza notka będzie trochę nietypowa, ponieważ znajdziecie tu odpowiedzi na trzy pytania czytelniczek, a to dlatego, że rozbudowana odpowiedź nie jest konieczna. Jak wiecie (albo i nie) często pozostaje mi tylko odpisać „idź do lekarza”, ponieważ ja NIE JESTEM LEKARZEM i w wielu przypadkach po prostu brakuje mi kompetencji. Nie mogę bowiem zalecić specjalistycznych leków, kuracji etc., ponieważ nie mam wystarczającej wiedzy na dany temat. Dlatego tez apeluję gorąco do czytelniczek, aby z poważniejszym problemem udały się do lekarza, a nie prosiły mnie o pomoc. Jeśli nie jesteście pewne czy jest to ‘poważny’ problem, to przejrzyjcie sobie moje wcześniejsze notki (a uzbierało się ich sporo od końca 2009roku) i spójrzcie na typy pytań, na które odpowiadam. Mam nadzieję, że dzięki temu unikniemy nieporozumień i żalu, że nie odpowiedziałam na czyjeś pytanie. 
A teraz wspomniane pytania i odpowiedzi:

Cześć! Przejrzałam kategorie i nie znalazłam problemu podobnego do mojego, ale możliwe, że szukałam niedokładnie (jeżeli tak jest, mogę prosić o sprostowanie?) Ok, moim problemem są rozstępy! :(( 
Mam 18 lat, nie byłam w ciąży i nie karmiłam piersią. Nie zaobserwowałam też jakiś kolosalnych skoków wagowych... (no może po świętach wielkanocnych, od tamtego czasu przybyło mi 5 kg...) Ważę obecnie 65 kg i mam około 168 cm wzrostu. Cały czas próbuję schudnąć, mam bardzo masywne uda. No i są na nich białe rozstępy! Na udach (od wewnętrznej strony) na biodrach (w okolicy kości miedniczej) na i pod pośladkami. Starałam się nie panikować, masować je twardą gąbką i ćwiczyć, ale niedawno zauważyłam, że rozstępy robią mi się również na piersiach ;( Nie wiem co z tym zrobić, są strasznie widoczne i paskudne. Już teraz mam opory, żeby rozebrać się do kostiumu kąpielowego. Proszę, pomóżcie! :(( 
~Monia

  
Niestety mam smutną, ale prawdziwą wiadomość dla wszystkich dziewczyn, które dotyczy ten problem- na rozstępy NIE MA ‘lekarstwa’. Wiem, że wiele z was boryka się z rozstępami, ale niestety taka jest prawda… Jedyny sposób w jaki można je usunąć to kosztowne zabiegi (cena jednego to ok.1,2 tys. Zł.). Pozostaje wam dbanie o kondycjeskóry, aby zapobiegać powstawaniu nowych pęknięć- nawilżanie iujędrnianie miejsc najbardziej zagrożonych (uda, pośladki, brzuch i piersi) to podstawa codziennej pielęgnacji. Wysiłek fizyczny wpływa korzystnie na elastyczność skóry, dlatego zażywanie ruchu na świeżym powietrzu jest wskazane w tym przypadku (i w wielu innych oczywiście :P).

Proszę o pomoc! Już pisałyście kilka razy notki o hemoroidach, ale niestety nie ma w nich odpowiedzi na moje następujące pytanie. Otóż od kilku lat cierpię na hemoroidy i prawie się wyleczyłam - od czasu do czasu objawy powracały, ale pomogło stosowanie wcześniejszej kuracji i coraz rzadziej spotykałam krew na papierze toaletowym. Ostatnio jednak często występuje ból i pieczenie, a krwi nie ma już na papierze, tylko na stolcu, i to w ilościach większych niż dawniej. Chcę iść do lekarza, ale najpierw chciałabym się dowiedzieć, czy to nadal są hemoroidy, czy te objawy wskazują na jakieś inne schorzenie. Liczę na szybką odpowiedź, nawet w komentarzu. 
~Zawstydzona

   
Polecam niezwłocznie udać się do lekarza, ponieważ krew w stolcu może oznaczać nawrót hemoroidów, ale również czerwonkę czy wrzody, a każda z tych chorób jest poważna.
Pozostaje mi tylko podsunąć sposoby, dzięki który możemy się spróbować uchronić przed tym bolesnym i wstydliwym problemem, mianowicie: ruch, ruch i jeszcze raz ruch! Badania wykazują bowiem, iż siedzący tryb życia/pracy sprzyja powstawaniu hemoroidów. Ponadto niedopuszczanie do zaparć, a co za tym idzie, zdrowe odżywianie- dieta bogata w błonnik i witaminy; z pewnością nam pomoże uchronić się przed tym schorzeniem.  Co do samego leczenia, ważne jest natychmiastowe udanie się do lekarza, ponieważ im wcześniejsze stadiumtym łatwiej i mniej boleśnie można je wyleczyć.


Drogie dziewczyny. Kiedy byłam młodsza, na brzuchu wyszła mi taka sporej wielkości ciemna plama (na skórze). Później dowiedziałam się, że takie coś występuje np.jeśli się opala przy braniu antybiotyków i być może to było powodem wystąpienia tych plam u mnie (nie pamiętam). Ponoć to także kwestia hormonów. Nie wiem czy i jak można to usunąć? To strasznie szpecące, a najgorsze, że wróciłam z wakacji i mam wrażenie, że takie małe plamki powychodziły mi też na lewej nodze (chyba mam juz obsesje). Napiszcie coś o tym, proszę. 
~Esz

       
Jeśli opalałaś się podczas brania antybiotyku lub tuż po jego odstawieniu, to na pewno to spowodowało pojawienie się plamy, która jest przebarwieniem skóry. Jeśli zależy ci na jej zlikwidowaniu, to udaj się do kosmetyczki/dermatologa, a on/ona zaleci ci kurację farmakologiczną lub specjalne zabiegi (są one jednak kosztowne). Musisz pamiętać, że takie plamy nie mogą być wystawiane na słońce. Powinnaś stosować krem z filtrem minimum SPF 30, a najlepiej SPF 50- to zapobiegnie powstawaniu kolejnych przebarwień.

Moniu, Zawstydzona, Esz, mam nadzieję, że pomogłam,
pozdrawiam,
BallerinaGirl. 
BallerinaGirl (18:51)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x