niedziela, 5 czerwca 2011

Co robić, gdy mnie ignoruje?


 Hej! Mam problem z przyjaciółką. Nazwijmy ją X. A więc: 
Od zawsze się przyjaźniłyśmy, siedziałyśmy razem w ławce i byłyśmy na zasadzie gdzie ja to ty też. Mówiąc krótko byłyśmy BBF. Od tego roku szkolnego zaczęło się coś zmieniać. X zaczęła coraz więcej czasu spędzać z Y (druga koleżanka). Coraz częściej się kłócimy i to o jakieś głupoty. Wtedy X zawsze idzie do Y i zaczynają mnie ignorować. Potem, gdy Y idzie sobie do domu to X przychodzi do mnie i mówi, że my jesteśmy najlepszymi przyjaciółkami bez Y. Następnego dnia, gdy Y przychodzi do szkoły X zaczyna mnie olewać. A ja po prostu mam wrażenie, że nikogo nie obchodze. Teraz jak mam chłopaka dziewczyny zbliżyły się jeszcze bardziej do siebie. Cały czas chcą, żebym do niego szła. Już wiele osób mówiło mi, żebym zakończyła tą przyjaźń, a ja jak głupia na każde jej zawołanie do niej lece. Po prostu nie umiem nad tym zapanować. Często wydaje mi się, że Y też tak ma. Ja po prostu nie umiem tego skończyć. Błagam o pomoc! Nie wiem co mam zrobić! 

~J.


Kochana!
 Myślę, że musicie sobie wyjaśnić parę rzeczy. Spotkaj się z nią i powiedz jak się czujesz, gdy ona zostawia Cię dla Y. Wytłumacz jej, że jest Ci przykro z tego powodu. I pamiętaj, staraj się jej nie ograniczać, gdyż każdy potrzebuje swobody.:) Po prostu poproś, aby postawiła siebie w Twojej sytuacji. Na pewno nie czułaby się komfortowo. Wyjaśnij, że chcesz, aby Wasza przyjaźń przetrwała i nie została zepsuta przez jakąś Y.
 Jeśli to nie zadziała, zorganizuj wieczorek w Twoim domu. Zaproś X, obejrzyjcie sobie Wasze ulubione filmy, wyciągnij stare fotografie. Jakoś musicie przełamać tę barierę, a to będzie idealna okazja. Dowiedz się, dlaczego Twoja koleżanka tak się zachowuje, co jej przeszkadza i wspólnie wyjaśnijcie problem.
 Spróbuj zaprzyjaźnić się też z Y. Możliwe, że to bardzo miła osoba i w trójkę będzie Wam raźniej. X nie będzie musiała wybierać. Pomyśl, może ona nie umie tego zrobić?
 Jeżeli X nadal nie zmieni swojego zachowania, możesz również ją ignorować. Będzie się zastanawiać, dlaczego z nią nie gadasz i spędzasz czas z innymi koleżankami. Jednak może też całkowicie nie przejmować się tą sprawą. Jeżeli tak się stanie, nie przejmuj się i skończ tą znajomość, bo co to za sens nadal ją potrzymywać, jeśli druga strona nie wykazuje chęci? Na pewno znajdziesz jeszcze niejedną najlepszą przyjaciółkę. Nie możesz nikogo zmusić, aby spędzał z Tobą czas. Nie warto więc starać się o X, jeśli ona nie próbuje naprawić Waszych relacji.
 Mam nadzieję, że wszystko się ułoży.:)
Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x