czwartek, 16 czerwca 2011

Jak dodać włosom objętości?

Mam problem: moje wlosy u nasady są straasznie oklapnięte. co mam na to poradzić? Ponadto mam je wycieniowane i skręcają się na wszystkie strony - co robić dopóki nie odrąsną? (oprócz prostowania, bo już mam dość)

~ Marti



Droga Marti!

Jeżeli masz długie włosy - mówię tu o takich za łopatki - musisz się przygotować na to, że ich ciężar robi swoje - przylegają do głowy i są oklapnięte. Ja sama jestem tego przykładem, bo jeszcze do niedawna miałam włosy proste, sięgające talii i czego bym nie próbowała, i tak nie mogłam dodać im objętości. Swoje zrobiło dopiero objęcie i pocieniowanie, a stosowane dotychczas przeze mnie środki wreszcie zaczęły dawać upragniony rezultat. Wizyta u fryzjera to jednak nie wszystko.

Co robię?

Po pierwsze, znalazłam kosmetyki, które odpowiadają moim włosom, a są to szampon i odżywka "Grawitacji NIE!" z serii Herbal Essences oraz pianka Nivea Hair Care, Volum Sensation, która faktycznie najlepiej działa przy użyciu suszarki. Stosuję ją właśnie przed suszeniem oraz rano.
Po drugie, co może wydać się niektórym śmieszne, ale jest jedną z podstawowych czynności w celu dodania włosom objętości, suszę włosy do dołu głową :). Na dłuższą metę jest to bardzo niewygodne, ale moja suszarka działa bardzo szybko i sprawnie. Dodatkowo, modeluję je na okrągłej szczotce.
Oczywiście, tylko raz w ciągu tygodnia mam na później do szkoły i jest to jedyna okazja oprócz soboty i niedzieli, kiedy mogę umyć włosy rano, a przez noc one trochę klapną. Zapewniam jednak, że efekt jest widoczny, a ja wspomagam go po prostu użyciem pianki i uczesaniem włosów do dołu głową :).

Jak dobrać kosmetyki do swoich włosów?

Przede wszystkim, muszą być adekwatne do Twojego typu włosów. To tak samo, jak w przypadku pielęgnacji skóry: zanim zaczniemy traktować ją żelami, tonikami i kremami, musimy poznać jej rodzaj i właściwości.

Odpowiednie kosmetyki do mycia:

TŁUSTE
* Jeżeli włosy są tłuste, zrezygnuj z ciężkich odżywek bez spłukiwania, a szampon stosuj przeznaczony do włosów tłustych. Nakładaj je dopiero od linii ucha.
SUCHE
* Jeśli masz włosy suche, stosuj kosmetyki do mycia o działaniu nawilżającym, a objętości dodawaj dopiero w trakcie stylizacji.
CIENKIE I RZADKIE
* Jeśli są cienkie i rzadkie, wybierz delikatny szampon i odżywkę w sprayu bez spłukiwania.

Odpowiednie kosmetyki i sprzęty do stylizacji:

PRZED SUSZENIEM
stosuj piankę, spray lub płyn dodający objętości, unikaj zaś ciężkich kremów i wosków.
W TRAKCIE
wilgotne włosy modeluj okrągłą szczotką i/lub używaj suszarki z dyfuzorem.
PO
spryskaj włosy lakierem, nabłyszczaczem lub sprayem na objętość.

POLECAM:
1. Amplify, Matrix
cena: 30 zł
dostępne w salonach fryzjerskich

2. Volume Expand, L'Oréal Professionnel
cena: 50 zł
dostępne w salonach fryzjerskich

3. Hair Volume, Sephora
cena: 39 zł


4. Pianka Wellaflex 2-dniowa objętość, Wella
cena: ok. 13 zł


5. Pianka do włosów Taft Volume Power, Schwarzkopf
cena: 13, 50 zł




6. Volume Sensation, Nivea
cena: 16 zł

 


Co do Twojego problemu dotyczącego skręcających się włosów
polecam poszukać w Kategoriach notek dotyczących prostowania włosów bez prostownicy.

Pozdrawiam,
Megu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x