środa, 7 listopada 2012

"Dobranoc" inaczej powiedziane.



Wysyłanie sobie krótkich wiadomości przed snem uważam za bardzo przyjemny zwyczaj, który pokazuje, że pamiętamy o naszej sympatii. Ja osobiście bardzo się cieszę, jak otrzymam takiego smsa i zawsze wtedy jakoś milej mi się zasypia.
Nie wiem czy wy również, ale sama czasami mam taki problem, czym zastąpić słowo "dobranoc", żeby sms, który wysyłam do chłopaka wieczorem nie był zawsze taki sam. Oto kilka moich propozycji, które może wykorzystacie albo was zainspirują.

Wszelkie przymiotniki określające sen, którego życzymy danej osobie. To może być:
 

  • kolorowych snów
  •  słodkich snów
  •  miłych snów
  •  spokojnych snów
  •  radosnych snów

I wiele, wiele innych. Polecam po takich dwóch słowach dodać jeszcze jakieś "kotku" czy "kochanie", a wtedy wiadomość od razu będzie jeszcze milsza.
W wersji żartobliwej może się pojawić zamiast "snów", to np. "koszmarków".

Krótkie podsumowanie dnia, jeśli był bardzo przyjemny i dopisanie, że życzymy, aby noc była tak miła jak dzień, który właśnie się kończy. Wtedy na zakończenie można dodać jeszcze to proste dobranoc.

Wszelkie przymiotniki określające noc, jakiej życzymy. A mogą to być:

  •  dobrej nocy
  •  spokojnej nocy
  •  dobrze przespanej nocy
  •  przyjemnej nocy

I znów przykładów może być bardzo dużo. Tutaj można dodać jeszcze "życzy ci..." i kto. Oczywiście nie musi być życzy ci Krysia, Marta czy Małgosia. Nawet nie powinno. Ale może się pojawić np. "twoja ukochana dziewczyna".

Krótkie rymowanki są też ciekawym pomysłem. Najlepiej jak są wymyślone przez nas osobiście, ale wiadomo, ze wieczorem wena już sobie idzie spać i ciężko nam wymyślić coś sensownego. Poszperałam trochę w internecie i znalazłam kilka propozyzji, które wydały mi się przyjemne.

Gwiazdki na niebie, a księżyc w pełni,
pomyśl życzenie, a wkrótce się spełni.
Wiec śpij słodko, z uśmiechem na twarzy.
Niech Ci się przyśni, to o czym marzysz!

Między kolorami tęczy rób kroki nieśmiałe
i niech przyśnią Ci się rzeczy piękne i wspaniałe.
Tęczowych snów.

Zgaś światełko, wejdź do łóżka
Niech przytuli Cię poduszka,
Zamknij oczka, pomyśl sobie
Że ja też to samo robię.

Można też po prostu życzyć chłopakowi, żeby śnił o nas w różnych słowach. Nawet najprostsze "Śpij dobrze i śnij o mnie" jest przyjemne.

Polecam też to proste "dobranoc" przetłumaczyć na inny język. Np. Buenas noches lub Goodnight. Proste do zrozumienia, ale już już oryginalniejsze.

Tak, nie miałam pomysłu na notkę, ale mam nadzieję, że mimo wszystko kiedyś komuś się przyda. ;D

8 komentarzy:

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x